Gå til innhold

Trenger hjelp til str 92 og 98. Hva er 2 år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir sprø av dette. Hos noen butikker er str 92 lik 18-24mnd, men hos andre er det 2-3 år. Hvem har store og hvem har små størrelser?

H&M sin 92 er like stor som 98 hos Katvig selv om H&M skriver 18-24mnd på 92. Lindex og Kappahl virker smått. Hva med designmerkene (Molo, Katvig, Ida T etc)?

Har en gutt som nettopp ble 2 år. Han er midt på kurven, kanskje litt over. Hvor lenge går han i 92?

Lurt å handle frem i tid på salget.

Skrevet

Da eldstegutten min var 2år brukte han st98. Har også en gutt som nå er 15mnd. Han begynner snart å bruke 92.

Synst H&M er store i størrelsen jeg da - det samme med Katvig.

Hvilken størrelse ditt barn trenger vet du da vel best selv.

Skrevet

Typisk kjerringside dette å svare på den måten "det vet du da best selv". Er ikke dum!!!

Får være litt tydeligere:

Nå som der er litt større så bruker de gjerne en str over mye lengre tid enn før og det er vanskeligere å beregne frem i tid. Ikke minst er det også vanskelig når man shopper på nett. Jeg har en rekke klær i str 92 i ulike merker og de varierer enormt. Ville bare ha litt erfaring (så det var til hjelp at du synes Katvig og HM er stort).

Kjøpte for eksempel en pysjamas i str 3 år i Norlie, og den er snart for liten. Her er dilemmaet.

Jeg får jo ikke prøvd alle plaggene på gutten i butikken. Men det gjør kanskje Fru Anonym.

Skrevet

Jeg har inntrykk av at HM er helt normale i str, men at mange andre er små...

Min gutt er snart to og et halvt, og passer 98 akkurat. Han er helt normal i str for alderen, tror jeg.

Vet ikke om dette hjalp særlig? Men hvis jeg er i tvil, kjøper jeg alltid den største str, for da får han jo bruk for det om en stund uansett :-)

Skrevet

Så synd at du er mer opptatt av å kalle meg en kjerring enn å lese svaret mitt. Det var jo ikke meningen at kommentaren min "det vet du da best selv" skulle være ekkel. Hvorfor så hårsår? Jeg svarte etter beste evne - og tenkte at kanskje du har svaret selv om tenker litt fremover. Jeg handler nesten bare på nettet selv - også mye på salg. Da kjøper jeg gjerne barneklær 1 år fremover. Man tar jo en sjanse å gjøre det slikt, men jeg vet da sånn cirka hva mine gutter kommer til å bruke i størrelse!!!!! Om noe er for stort på høsten så passer det kanskje til våren osv. Alle klær er ulike, man må bare lære seg å lese antall centimeter på plagget - og ikke bare mnd. Det er som oftes oppgitt hos de fleste. Lykke til og håper du har en bedre dag i dag!

Fru Anonym er

Skrevet

Aah, enig! Mi jente hoppa frå 92 til 104. Det er veldig liten forskjell på 98 og 104. H&M er stort, mohini er stort, katvig smått, nøstebarn tøyelig, kappahl "passelig". Eg ville ha kjøpt 104 om eg var deg, dersom det er eit halvt år fram i tid. katvig er veldig smalt, men langt. Ida T er litt smått, molo veit eg ikkje.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...