Vannmann35 Skrevet 24. juni 2008 #1 Skrevet 24. juni 2008 Bare lurer jeg... Jeg liker Cecilia Marie best, mannen min liker Mille Marie. Hvilket foretrekker dere? Marie vil for øvrig være oppkalling etter både meg og min bestemor :-)
Gjest Skrevet 24. juni 2008 #2 Skrevet 24. juni 2008 Jeg liker Mille bedre enn Cecilia, men syns forøvrig begge navna er veldig fine. Cecilia Marie blir litt tungt. Mille Marie klinger finere, men tenker litt på hun der Mille Marie Treschov (husker ikke helt hva hun heter til etternavn). Tror jeg ville valgt Mille Marie. Har dere vurdert ett annet mellomnavn? F.eks Sofie.
Vannmann35 Skrevet 24. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 24. juni 2008 Mille Sofie er også fint ja, men da blir det jo ikke oppkalling. Mannen min er litt gal etter navnet Mille... Jeg er ikke overbevist enda...
Gjest Skrevet 24. juni 2008 #4 Skrevet 24. juni 2008 Jeg syns Mille er kjempe fint, et nydelig navn. Liker nok Mille Sofie bedre enn Mille Marie, men det er jo litt stilig med oppkalling. Kommer dere til å bruke begge navna til daglig?
Gjest Skrevet 24. juni 2008 #5 Skrevet 24. juni 2008 Cecilia Marie - uten tvil. Skjønner egentlig ikke hvorfor 'alle' liker Mille nå til dags? Det er veldig søtt, men jeg synes det blir veldig kallenavn/barnslig.. Dessuten synes jeg Mille Marie blir altfor Treschow. Jeg kjenner en nydelig liten jente som heter Sicilia Marie, men de sier SESILIA.. Synes Cecilia er fantastisk pent, sterkt og minst brukt av det og Mille.
prebs Skrevet 24. juni 2008 #7 Skrevet 24. juni 2008 Jeg synes både Mille og Marie er pene navn, men er ikke så glad i dobbeltnavn på samme bokstav + at det blir litt Treschow. Eventuelt synes jeg Mille Maria er bedre. Cecilia Marie er pent, men litt tungt. Ville nok hatt Cecilia alene, men det var oppkallingen, da...
Gjest Skrevet 24. juni 2008 #8 Skrevet 24. juni 2008 Jeg synes ikke Cecilia Marie blir tungt, letteste navnet du kan kombinere Cecilia med! Man trenger jo ikke å bruke begge navnene til daglig heller? Jeg kjenner forresten en Mille Marie, og der bruker foreldrene bare Mille..
partyoffive Skrevet 24. juni 2008 #9 Skrevet 24. juni 2008 Cecilia Marie! Mille Maria ble litt mye MM
sonne Skrevet 24. juni 2008 #10 Skrevet 24. juni 2008 Jeg er ikke så glad i navnet Mille..kan fort høres ut som Nille... Hvis begge navna skal brukes til vanlig passer kanskje Mille Marie best. Cecilia Marie blir litt tungt i forhold, men jeg liker egentlig navnet Cecilia bedre enn Mille. Jeg ville gått for Cecilia alene, evt bare Marie..det er jo også fint.
Cybele Skrevet 24. juni 2008 #12 Skrevet 24. juni 2008 Cecilia Marie er et frykelig tungt navnt med hele sju stavelser! Jeg er nok enig med mannen din her. Mille Marie er flottere, penere, lettere og mer elegant. Lykke til! Ellers likte jeg forslaget om Mille Cecilia godt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå