Anonym bruker Skrevet 24. juni 2008 #1 Skrevet 24. juni 2008 Jeg har vært plaget med angst og depresjoner siden jeg var liten. Nå er babyen min 4,5 mnd. Jeg har ammet til nå, gitt litt tillegg siste mnd, da jeg har hatt litt lite melk av og til. Nå mener min psykolog at jeg bør begynne på medisiner igjen. Og jeg synes det er forferdelig å ikke amme mer. Jeg tenker hele tiden at kanskje jeg bare har en dårlig periode og at det går over. Jeg har jo vært medisinfri i over ett år nå. Hvordan stopper jeg melken? Og jeg vil vel helst ikke stoppe over natta heller, selv om jeg kanskje bør gjøre det så jeg kommer igang med medisin. Jeg fungerer helt greit, så det er ikke slik at jeg bare sitter og gråter etc. Men de vil vel helst ta det nå som jeg begynner så smått og få symptomer. Dette er så sårt. At jeg ikke skal amme mer, og dette er det siste barnet mitt. (Jeg ammet 3 mnd forrige gang, men da var det planen hele veien fordi jeg også da skulle begynne på medisiner.) Jeg begynte på medisiner da, men fikk en kjempeknekk fordi jeg sluttet å amme. Sluttet på medisinene igjen da og prøvde å få igang ammingen igjen. Greide det ikke, og så gikk det nedover og jeg ble tilslutt innlagt frivillig når barnet var 7 mnd. Dette ble kanskje litt rotete forklart, men hvordan gjør jeg dette med melken?
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2008 #2 Skrevet 24. juni 2008 Føler med deg, det er ikke lett, men det er nok det beste for både deg og barnet. Jeg vil anbefalde deg å slutte å amme, og da begynne på medisinene. så gå over til å pumpe deg når du får spreng, da vil produksjonen ganske snart stoppe opp uten at du får veldig store plager. Kos deg med å gi MME. Dette er selvsagt et valg du må ta selv, men jeg ønsker deg veldig lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå