Endelig_mamma<3 Skrevet 24. juni 2008 #1 Skrevet 24. juni 2008 Jeg har hatt tre MA, vært til første utrednings timen for litt over en uke siden. Gyn sa noe om at vi kanskje skulle prøve blodfortynnende. Ergo er det noen med erfaring rundt dette eller har andre medikamenter som evt kan testes. Blir veldig glad for svar:)
Rose69 Skrevet 1. juli 2008 #2 Skrevet 1. juli 2008 Vi har tykt blod i familien så j begynte på Albyl E for noen uker siden.Har dessverre ingen erfaringer, men har IKM om et par uker så j er litt spent må j innrømme... Jeg henger meg på-vil gjerne høre om flere m erfaringer. :-)
motherO Skrevet 2. juli 2008 #3 Skrevet 2. juli 2008 JA!! Etter 5 MA lykkes jeg med å få ei jente i 2006. Da hadde jeg brukt Albyl-E siden eggløsning og Fragminsprøyter siden graviditetstesten viste positivt. Brukte begge deler helt til uke 36. Ble utredet etter 3 MA og jeg fikk beskjed om at jeg hadde Leiden V mutasjon. Dvs lettere for å danne blodpropp i morkaken i svangerskap. Mistet likevel 2 ganger til selv om jeg gikk på blodfortynnende, men det kan jo ha vært naturlig feil på fosteret. Uansett, det lykkes iallfall til slutt med fullt regime med blodfortynnende medisiner. Det er viktig å ha begge i kombinasjon, ikke bare Albyl-E, da de virker på forskjellige blodårer (vener/kapillærer) i kroppen. Jeg hadde født et barn før alt dette, uten problem - så jeg var kanskje heldig da at ingenting skjedde den gangen. Ikke vet jeg. Så nå har jeg to barn og er fornøyd med det. I mitt hode føler jeg at det er pga de blodfortynnende midlene at mitt siste svangerskap gikk bra. Håper du får prøve det neste gang. Ingen mirakelkur, men har absolutt virkning for de som trenger det.
motherO Skrevet 2. juli 2008 #4 Skrevet 2. juli 2008 Ser at det ble litt feil i innlegget mitt over. Jeg brukte altså blodfortynnende hele svangerskapet, men sluttet med Albyl-E etter uke 36. Dette fordi kroppen bruker minst 10 dager på å kvitte seg med virkningen av Albyl-E. Fragmin fortsatte jeg med helt til siste slutt, dvs helt til kvelden før planlagt keisersnitt skulle utføres. Var i god dialog med anestesilege før snittet. At jeg hadde KS hadde ingenting å gjøre med at jeg gikk på blodfortynnende medisin altså, en kan fint gjennomføre en vaginal fødsel, bare at man må slutte med Fragmin ca 12 timer før en epidural kan settes. Bare spør hvis noe er uklart. Lykke til videre! Jeg fant trøst i følgende: 9 av 10 som sliter med å få barn (av ulike årsaker) lykkes til slutt! Glem ikke det, min lykke kom til slutt selv om det var 3 år da det så veldig mørkt ut! Alderen min var heller ikke i min favør, var 39 år når jeg fødte jenta mi i 2006.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå