Gå til innhold

Hjemme fra uttak

Anbefalte innlegg

Skrevet

det ble 22 egg!!! Var absolutt ikke så vondt som jeg trodde. De på Riksen er profesjonelle og vi lo oss igjennom hele prosessen ;) Nå kjennes det bare ut som om det er 1. mensdag i magen ;) Slapper av på sofaen og gleder meg til å ringe inn i morgen.

Du da, skytte74, jeg er spent på om vi så hverandre.og hvordan det gikk for deg? Var jo mange av oss der i dag gitt. Jeg gjorde mye ut av meg om du fikk med deg det. Jeg var den som måtte ha anestesisykepleier til å sette veneflon, da sykepleierne der gav opp etter 4. bomen ;) Da var jeg litt lei når enda en fikk komme inn før meg. Vil du si hvor du lå da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

22 egg, det var mange. Jeg fikk ut 16. Det var veldig mange der i dag. Jeg måtte vente på venterommet nesten en time siden de ikke hadde noe seng til meg. Jeg fikk ikke med meg at det skjedde noe, men jeg fikk ikke seng før ca kl 10.00, og vi var der kl 9.00. Jeg lå helt nederst på venstre side. Du da?

Det blir spennende å ringe inn i morgen.

Skrevet

Lykke til til dere begge :o)

God fangst på begge 2-

håper det blir god befruktning og mange på frys !

Skrevet

Gratulerer med så mange egg!! :)

Blir spennende og høre hvordan befruktningen går og om dere får noen på frys etc.

Jeg skal selv i ilden i morgen tidlig kl. 10, måtte ha 3 dager ekstra på Gonal. Får nok ikke like mange egg jeg, men får sikkert nok håper jeg :)

Innsetting fredag på meg, dere setter vel inn torsdag eller hur?

Skrevet

16 er jo superbra det og! ;) Gratulerer! Jeg lå i midten på venstre side. Så ikke deg jeg da :( Var så rusa så jeg småsov litt. Jeg ble trillet til plassen min igjen fem på ti ;) Mannen min sier han tror mannen din var og handlet crinonen samtidig som han. Vi dro kl elleve ;)

Det blir spennende å ringe inn ja. Jeg skal i begravelse, så håper jeg slipper å prøve lenge.. blir nok mye opptatt siden vi var så mange i dag. Da er vi sikkert mange som skal inn på torsdag og. Jeg fikk beskjed om at det kom til å bli ca kl 14.00 uten at de kunne si noe mer nøyaktig i dag. Sikkert mye venting da og om de sier det til 15 jenter... Kanskje vi ser hverandre da da?? ;)

Jeg ligger fortsatt og slapper av. Ikke så behagelig å røre på seg, men helt grei når jeg ligger rolig. Ringe etter middag nå ;) Det fortjener jeg i dag!

Skrevet

Vi setter inn torsdag ja!! Masse lykke til i morra! Det er så greit altså, synes jeg iallefall. Hører du til Riksen eller?

Skrevet

Da lå du ved siden av meg. Jeg hørte du gikk. Du syntes tiden hadde gått så fort, og trodde først du ikke hadde sovet. :-)

Kanskje vi ses på torsdag ja. Vel, i dag skal jeg holde sofaen. Er litt vondt når jeg beveger meg.

Lykke til i morgen Linemor! Du får si i fra åssen det har gått når du kommer hjem.

Skrevet

Hehe..det var meg ja ;) Jeg må nok ha duppet av for den ventetimen gikk utrolig fort.. hehe..

Skrevet

hei, så bra du fikk mange egg da, hva gjør de egentlig på det uttaket? hvordan smertestillende får man? Jeg har gjort det en gang før, men husker lite fra det, bare at det var litt vondt...

Skrevet

Fikk stesolid (beroligende) i.v. og ranitidin eller hva det het (smertestillende). Vi lå seks på rommet. En og en ble trillet inn. Når det straks var min tur kom de å la inn veneflonen. Jeg ble bedt om å gå og tisse og de trillet inn senga og mannen min gikk inn og hadde med vesken min. Jeg la meg i en vanlig gynstol og det var en lege, to sykepleiere (kanskje 3) og en laborant der. Jeg fikk se inngrepet på en skjerm. Fikk medikamentene i veneflonen og kjente en deilig rus. Man får et stikk på hver side, som jeg ikke synes var spes smertefullt, men man kjenner at det skjer noe. Så gir de det til laboranten som teller opp med en gang. Det hele tok ti minutter maks. Jeg la meg selv over i sengen min. Så ble jeg trillet inn og lå og slappet av i en time.

Jeg fikk et bind utdelt. Kunne jo trekke for gardinene om jeg ville og ha privatliv. Jeg brukte det, for det blødde littegrann. Men ikke noe mer resten av dagen.

Dette var veldig detaljert, men jeg lurte på så mye før i dag selv, så jeg skriver hele min erfaring ned ;)

Skrevet

det var jo veldig bra med så mange egg. jeg fikk jo ikke så mange antaglig pga en stor cyste som sperrer ene eggstokken. hørtes ut som du nesten hadde det fint under uttaket, kanskje ikke så rart siden du fikk stesolid, he he. jeg fikk petidin og det funka ikke i det heletatt, ikke den lille vivalen jeg fikk heller...jeg syns det var veldig ubehagelig og jeg har egentlig høy smerteterskel. men det er jo sikkert forskjellig hvor følsom man er også,,, ikke vet jeg.

men jeg synes de er veldig dyktige på porsgrunn også :)

masse lykke til . 8 dager til jeg tester,,,men kommer sikkert til og smugteste noen dager før;)

Skrevet

Megawhat, har du ringt? 13 av 16 egg ble befruktet! Da må det vel gå bra med noen av dem i morgen.

Skrevet

her ble "bare" 10 befruktet! krysser fortsatt fingrene. time 13.15 i morgen. du da?

Skrevet

10 er veldig bra. Jeg hadde det sist gang, og da ble det en inn og to i fryseren. Jeg har time kl 14.00. Hvis det er forsinkelse, så kanskje vi ses. ;-)

Skrevet

Kanskje det ja! ;) Så artig å "kjenne" noen som gjør dette så helt på likt som mulig som oss. Blir testing på likt og da. Må nok kjøre inn til riksen den dagen og jeg, så jeg får svaret samme dag. Nå ligger jeg på sofaen igjen. Gikk bedre på morgenen i dag, men nå er jeg fryktlig trøtt og har litt vondt i magen igjen..

Du får gi deg til kjenne i morgen da! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...