Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er det kanskje noen som jobber i barnehage selv som kan svare meg?

Hvor mange voksne er det vanlig å være når man tar med barna på tur? Mitt barn er fire, og går i en barnehage i Oslo. De tar ofte småturer, og nylig var de ved Aker Brygge. Jeg leverte sent denne dagen, og da jeg kom var det bare en voksen på 10 barne i alderen 2-4 år.

Den andre var et sted og kjøpte mat e.l., og var borte i ca 20 minutter, tror jeg (jeg drøya litt for å se om det kom flere).

Jeg synes at det er lite med to voksne, jeg- hva om noen av barna må på do e.l.?

Fikk også med meg at en av barna tissa på seg pga at den voksne ikke kunne være med på do, da hun var alene.

Kan noen gi tilbakemelding på dette?

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

HJELP! Man er ikke alene med 10 barn ved vannet...hadde de vært i en park eller noe hvor det ikke var andre folk,og den andre ansatte var i nærheten hadde jeg ikke reagert, men DETTE hadde jeg tatt opp, går ikke an mener jeg. Hilsen ped.leder.

Skrevet

Helt enig med hun over. Det er uforsvarlig. Synes du skal ta det opp med barnehagen.

Hilsen en ped.leder

Skrevet

Når man skal på tur med 10 barn bør man ha med seg fler enn 2 voksne synes jeg!

Vi er 2 stk når vi går tur med 4-6 barn (litt avhengig av alder, maks 4 småbarn på 2, maks 6 store på 2); fler enn dette krever fler voksne.

Dette må du gi bhg tilbakemld om så fort som mulig synes jeg. At barn må tisse på seg fordi det ikke er kapasitiet til å bli tatt med på do, er jo bare....... ja, finner ikke helt ordet!

Skrevet

hm den turen skulle vært avlyst, er 3 barn under 3 år på 1 voksen... man skal aldri være alene med 10 barn, hva om det skjer en ulykke og den voksene må hjelpe det ene barnet i sykebil? da står 9 barn igjen alene! HJELP JA....

syns du bør ta det opp hvis det plager deg, det hadde jeg gjort... vil heller at ungen min skal leke trygt i barnehagens område, enn og gå på en "sånn" tur...

Skrevet

For det første så telles barn under 3 år som to, så da var de i teorien mer enn 10 barn. For det andre HVIS de kun skal ha med to voksne på så mange barn på turen så bør de holde seg unna vann! For det tredje, med tanke på at de bare var to voksne ved en brygge med såpass mange barn, så har faktisk ikke person nr 2 lov til å gå avgårde! Det er fullstendig uforsvarlig! Jeg synes du bør ta det opp med styrern i barnehagen. Hadde forresten barna redningsvest? For med så mange barn, så lite voksne, så er det lett at et av barna ramler uti når man ikke har mulighet til å følge ordentlig med. Og hva gjør man da når man er alene? Hopper uti, og lar de andre barna stå alene med risiko for å falle uti/bli borte/gå avgårde? Eller skal barnet som ramler uti drukne? (satt veldig på spissen)

Hilsen ansvarlig barnehageassistent

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...