Anonym bruker Skrevet 24. juni 2008 #1 Skrevet 24. juni 2008 Bruker du voks, hårfjerningskrem, barbering eller napping. Og hva mener du gir best og mest langvarig effekt?? Selv så har jeg prøvd napping, krem, voks og barbering. Nå er jeg over på napping igjen, å det er absolutt det beste. Voks og krem funker ikke for meg, å med barbering så blir det skjeggstubber før halv dagen har gått, å har du mørke hår sånn som meg så ser du liksom stubbende der uansett. Synst du det er ekstremt flaut med hår i ansiktet eller synst du ikke det er så nøye? Selv så synst jeg det er megaflaut og hadde dødd på meg om jeg hadde fått en kommentar/spm om jeg har skjegg.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2008 #2 Skrevet 24. juni 2008 Jeg napper. Har noen få mørke hår(skinnskjegg på en måte) Før barberte jeg men det funker dårlig som du sier. Nå napper jeg og er veldig fornøyd med resultatet. Før mislikte jeg å gi folk klemmer, var redd de skulle merke at jeg ¨stikker¨ men det gjør jeg ikke lenger. Men jeg har oxo mange lyse tynne hår i hele ansiktet. Dette håret er ikke slik som menn har, men de står på en måte rett ut og blir litt lange, og jeg napper de oxo, men det tar jo en evighet.. Er så redd det skal sees i sollyset og er kjemperedd at feks noen barn skal si du har skjegg. Regner med at voksne ikke sier noe om de ser det, men er jo flaut om noen ser det. Jeg og mannen min var på ferie i syden for litt siden.Der kom vi i snakk med en jente, og ho hadde bart av slike lyse hår.(Ho hadde mye mer enn meg, men likevel) Mannen min kommenterte dette noen dager senere. Han sa det flere dager etter at vi hadde møtt henne, virker som han hadde tenkt lenge på det og vurdert om han skulle si noe eller ikke.Så du den barten til ho jenta eller? Jeg prøvde å bare le det bort og ikke virke støtt av kommentaren, og sa bare, ja herregud det burde ho jo gjort neo med.. Er redd mannen min har sett hårveksten min, men ikke tørr å si noe. Jeg skjuler det så godt jeg kan og bruker ganske mye tid på napping hver dag. Er kjipt, men har vel lært meg å leve med det.Det kunne jo vært verre..
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2008 #3 Skrevet 24. juni 2008 Jeg napper hårene. Har både "bart,kinnskjegg" og hår på haken. Har faktisk fått kommentarer fra noen barn og faktisk noen voksne også. Det er så flaut at jeg bare har lyst til å dø. I tillegg så sårer det så sinnsykt. Kunne tenkt meg å fått det fjernet permanent, men er vel ingen støtte å få for slikt?
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2008 #4 Skrevet 24. juni 2008 Om dere barberer eller napper så blir hårene stivere og mørkere.. bedre om dere vokser.. ellers kan dere få fjærnet det med elektrolyse.. da ska det bli borte for godt, for da får de med hårsekkene..
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2008 #5 Skrevet 24. juni 2008 Du kan få støtte, gå til legen din å få sånn henvisning å da får du det dekket.
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2008 #6 Skrevet 14. juli 2008 Napping, epilator og voks går for det samme. Får ikke stivere hår av å nappe i forhold til voks. Ved barbering kjennes hårene stivere ut fordi de kommer ut med en avkuttet kant. Mørkere blir de heller ikke. Ved å få en henvisning av legen kan du få dekket deler av en elektrolysebehandling. Denne behandlingen tar veldig lang tid, er veldig smertefull (de stikker en liten nål inn i hver hårsekk for å brenne bort hårsekken) og den er ikke garantert at alt håret forsvinner. Jeg skal, når babyen har kommet og ting har blitt litt stabile fjerne ansiktshår ved hjelp av laser. Det koster meg 1500kr gangen, og jeg må antagelig ta det 3-4 ganger. Laser er heller ikke garantert å fjerne alt, men jeg betaler litt for å slippe smerten ved elektrolyse. Ved elektrolyse må man forresten også ha flere behandlinger enn den ene.
BAcer vil ha flere :) Skrevet 14. juli 2008 #7 Skrevet 14. juli 2008 Om du har diagnosen pcos så får du dekket elektrolyse. Det gjorde jeg. Men jeg syntes ikke det hadde så mye virkning. Legen forklarte det med at de mørke hårene mine ikke var mørke nok til at de ble skikkelig tatt.. Nå napper jeg heller bare..
Anonym bruker Skrevet 7. november 2008 #8 Skrevet 7. november 2008 Jeg napper og har absolutt best efffekt med den. Nå leter jeg etter den perfekte napper, noen som har gode tips?
Fatu Skrevet 19. november 2008 #9 Skrevet 19. november 2008 Jeg har fått time hos hudavdelingen på riksen nå i januar, starter med 6 timer, en i uken, så en mnd opphold før 6 nye timer. Jeg er også plaget med hår andre steder på kroppen men det kunne de ikke hjelpe meg med, så der skal jeg fortsette å vokse. Jeg har blitt ertet av barn og voksne, banket opp av en gjeng som mente jeg var transvesitt, hatt panikkangst, men etter 5 år hos psykolog, 7 år på lykkepillen har jeg endleig blitt litt normal. Jeg har en super jobb, en mann som elsker meg, vi er igang med IVF siden jeg måtte fjerne 1 1/2 eggstokk pga PCOS. Alt er bare supert:-)
Gjest Skrevet 19. november 2008 #10 Skrevet 19. november 2008 Laser behandling e d beste jeg har nettopp vært på min første behandlig å er stor fornøyd.. må til bake om ca 3mnd får en ny behandlig.. men etterhvert så er de jo borte får alltid! Jeg hadde også mørke stive ekle hår på haka.. sikkelig ille! jeg var dum å barberte meg.. som førte kanskje til mere vekst.. man føle seg virkelig lite feminin.. uannsett hvor mye man sminker seg å alt så vises disse stubbene Men nå er jeg under behandling å livet ser lyst ut
Anonym bruker Skrevet 20. november 2008 #11 Skrevet 20. november 2008 Tja, jeg provde laser og det funket IKKE i det hele tatt. Penger rett ut vinduet, etter noen uker var haarveksten minst like ille som foer.. Men jeg har veldig lyse haar da, saa kan hende det er derfor.
Gjest Skrevet 20. november 2008 #12 Skrevet 20. november 2008 tok du bare EN behandling med laser?... fikk ambefalt mist 4 behandlinger får å få bort hårene permanent.. noe av håret på haka vil komme tilbake å må tas nytt med laser..umulig å få bort alle hår med bare en behandling..
Blirjegtobarnsmamma? Skrevet 20. november 2008 #13 Skrevet 20. november 2008 Jeg hadde ca. 8 behandlinger med laser på haka, men det hadde absolutt ingen effekt på meg, syns egentlig det ble mye verre av det... + at det var jo kjempedyrt! Betalte 1000 kr for de 5 første behandlinger og 500 kr for etter 5 behandlinger... DYRT!!!! Så nå går jeg på elektrolysebehandling og er kjempefornøyd med det!!!
Anonym bruker Skrevet 20. november 2008 #14 Skrevet 20. november 2008 Jeg hadde 5 behandlinger, synes ikke det ble bedre i det hele tatt, heller verre fordi de alltid barberte forst og det hadde jeg aldri gjort foer. Men som sagt, jeg har helt lyse haar (men MASSE), kan godt hende det fungerer utmerket hvis man har moerkere og kraftigere haar : )
Gjest Skrevet 20. november 2008 #15 Skrevet 20. november 2008 hm.. syns d har virka bra æ.. 1000kr per. behandling her.. kanskje d er en annen behandling med laser æ får da.. lr type hår.. æ har mått babert mæ hver dag får å få bort hårene som har gjort at æ har svarte harde tykke hår stubber..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå