Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hva som skjer dersom TR er forsinket...?

Fra okt til nå har jeg hatt 28d syklus med ett unntak hvor den var 1 uke forsinket.. egentlig skulle jeg ringe inn TR i går, men den har fortsatt ikke kommet...

Beregner de på grunnlag av siste syklus, eller bruker de min "normale" syklus, men bare litt forsinket...??

Noen med erfaringer eller kunnskaper om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror de beregner det på grunnlag av når den siste mensen din kommer. Det er den de tar utgangspunkt i når det gjelder medisinering etc..

Dette er hva jeg tror da.

Skrevet

Jeg skulle hatt mens før helgen, men ble to uker forsinket etter forrige IVF-runde. Så nå får jeg ikke mensen før i neste uke tror jeg. Planen var å ringe inn mensen til Ullevål forrige uke, i god tid før de stenger nå førstkommende fredag. Ringte i dag for å si at mensen kommer til uka (det gjør den jo, vet det), altså fire-fem dager etter at de har sommerstengt, men det hjalp ikke, Jeg må ringe inn neste mens i stedet.... Siden neste mens er i sommerferien, kan jeg ha uflaks når jeg ringer i august og ikke få lov til å begynne før mensen etter det igjen til og med... Veldig surt syns jeg. Særlig fordi jeg har lagt opp jobb og ferie i forhold til at neste uttak skulle være i slutten av august. Det spiller jo ingen rolle om jeg får mensen fem dager etter at de har stengt, jeg skal jo uansett ikke begynne før dag 21 og har alle reseptene liggende klare hjemme. Har jo gjort dette to ganger før og dessuten får man jo uansett ingen oppfølging før etter 20 dager + tre uker spray + åtte dager sprøyter uansett, og på den tiden har jo klinikken åpnet etter sommeren for lengst...

Vet ikke om det var helt svaret på det du spurte om, men jeg må iallfall ringe til Ullevål akkurat når jeg får mensen, det er den dagen som teller.

Skrevet

takk for svar!

Lindsay: Det er dette jeg er redd for jeg å... =(

Men en annen ting: De beregner ut i fra antall dager syklusen er. Tar de høyde for denne utsettelsen eller beregner de ut ifra "normal" syklus..?

Dersom jeg blir noen dager forsinket kan jeg jo begynne tilsvarende lenger etter, eller beregner de alt annerledes...?

Huff, elendig til å forklare jeg..

Men dersom syklus er 28 d begynner man på spray ca d 20. Dersom man har 32 d syklus begynner man da med spray d 23 (feks)?

Dersom det er som sistnevnt, blir jo forsøket forflyttet mer enn dersom man benytter "normal" syklus som er 28 d hos meg...

Skrevet

MIn syklus var 30 dager før, nå tror jeg den er mer 28 dager. Det er ingen som har spurt så nøye om det, de har slingringsmonn på noen dager, så jeg tror ikke det er såå viktig. På Ullevål har de bare sagt at jeg skal begynne dag 21 uansett. Jeg lurte litt på det forrige gang, fordi da måtte jeg ringe noen dager etter at jeg hadde fått mensen. Ble så stressa av å kanskje ikke få bli med den måneden at jeg slo av to dager, hehe. Tenkte jeg fikk ta det etterpå, bare jeg kom igang. Men etter å ha sjekker litt rundt så spilte det visst ikke så stor rolle med en dag fra eller til. Jeg begynte uansett på nesespray en dag før jeg fikk beskjed om den gangen, for å være sikker. Så spiller det jo ikke noen rolle om man går på sprayen en dag eller ti ekstra.

Men jeg skjønner hva du mener. Hvis du er veldig forsinka nå så får du bare spørre dem. Hvis du er oppe i 32 dager i stedet for 28 så tror jeg det ikke er så farlig, da ville jeg begynt dag 21-22 feks.

Men hvis du holder til på et offentlig sykehus og de er like strenge som Ullevål så er jo det største problemet om man i det hele tatt får begynt...

Jeg vurderer å bytte om til privat nå, orker ikke gå helt ut til oktober før det skjer noe... Så får jeg heller ha et offentlig forsøk til gode. Eller noe sånt..

Skrevet

Jeg går i porsgrunn og de lar meg regne ut dette selv når jeg begynner på neste menstruasjon. Dette kommer kanskje pga min alder og at jeg ikke har verdens beste tid. Men syns det var flott av dem.Jeg får bare prøve en gang til (nr 2) da jeg har rundet max alder for offentlige forsøk.

Skrevet

Tusen takk for svar...

er litt roligere nå...

Jeg har blitt satt opp til uttak uke 34 og håper ikke TR er så forsinket at jeg ikke får den timen jeg er satt opp til..... Holder til på Riksen... de har vært greie frem til nå vertfall!

Må bare krysse fingrene for at TR kommer så fort som f**

Lykke til til dere også! *klem*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...