SusieQ-Anna210707+Kasper090409 Skrevet 24. juni 2008 #1 Skrevet 24. juni 2008 Går dere sammen inn? Brudepiker før eller etter bruden? Jeg hadde i utgangspunktet tenkt at brudepikene skulle gå inn til litt rolig musikk, og jeg og min far etter at brudepikene hadde satt seg. Nå sier presten at gjestene da vil tro at jeg kommer inn første gangen døren åpnes, og det blir litt forvirring. Det er jo et poeng. Så nå vet jeg ikke lenger hva jeg skal gjøre. Hva gjør dere andre som har brudepiker?
Mamman til Mari Skrevet 24. juni 2008 #2 Skrevet 24. juni 2008 Vi gjorde det slik du har tenkt - og det ble bare nydelig. Så veldig mye forvirring tror jeg ikke det ble akkurat ;-) Poenget bør være at musikken er ulik... Til ungene spilte organisten lett sommerfuglmusikk som hun kalte det. Har sett det på video, og var sååå fint. Da min far og jeg kom inn kom jo brudemarsjen (vi hadde Mendelssohn), den er jo veldig kraftig i starten, ingen tvil om at "brura" kom da nei... Dørene gikk opp og igjen to ganger da, men det fikser kirketjeneren, og så stod min far og jeg til siden for dørene så ingen så oss. Men det kan være lurt å ha en til å hjelpe seg med å legge kjolen/slepet pent hvis en har det. Det ble litt stress for oss, pappa surra litt og hadde jo ikke så lang tid på oss, men fikk hjelp av en eldre dame som var i nærheten..... ;-)
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2008 #3 Skrevet 25. juni 2008 Tror nok det vanligste er å gjøre det slik vi gjorde det: Brudepiken og -svennen gikk et stykke foran meg og min far opp kirkegulvet. Ikke så vanlig å åpne døra to ganger, så jeg skjønner prestens innvendig.
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 25. juni 2008 #4 Skrevet 25. juni 2008 Vi har en brudesvenn (sønnen vår), og han skal gå inn sammen med min forlover.. (som også er hans fadder)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå