Anonym bruker Skrevet 23. juni 2008 #1 Skrevet 23. juni 2008 Har så vondt under høyreribbein, min venninne som er sykepleier sier at det kommer av magesyre. Men jeg har nå tatt piller mot dette i en uke og det hjelper ikke!! Blir litt gal jeg. Lurer på hvilke organer som ligger der, slik at jeg finner ut hva som er galt.
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2008 #4 Skrevet 23. juni 2008 Magesekken ligger opp mot ribbena, litt mot høyre. Ellers så ligger leveren der, helt mot høyre. Det er nok magesyre. Ta en tur til legen, så får du nok noe med bedre effekt. Det kan også være at du spiser noe, som magen reagerer på. Jeg sliter om jeg spiser f eks egg. Da er det så vondt, akkurat der du beskriver, men også ba på ryggen i samme høyde.
Northernlights Skrevet 23. juni 2008 #5 Skrevet 23. juni 2008 Gå til legen. Venninnen din klarer ikke "se" gjennom magen din hva som feiler deg... Jeg har brokk i magens øverste muskel, og tar tabletter for syre og tilstanden min,som ikke blir bra uten operasjon. De smertene ligger mere på midten. Noen ganger kan det faktisk minne om hjerteinfarkt...(ble innlagt i fjor pga dette). Hvis det er litt lengre nedenfor ribbeina, så kan det være mange ting. Gallen din er det heller, tenker jeg. Så gå til legen!! Kan ha gallesten.
Northernlights Skrevet 23. juni 2008 #9 Skrevet 23. juni 2008 Kan hende venninnen tenker gallesyre. Iallefall får du smerter der,litt høyt oppe under ribbeina da. Er det lavere ned, kan det jo være blindtarmen eller eggstokk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå