Månestråle75 Skrevet 23. juni 2008 #1 Skrevet 23. juni 2008 Time hos Blakstad i dag. Fikk gjennomført kontrastundersøkelsen av egglederne. Alt så veldig fint ut, sa hun. Ikke ble jeg kvalm av medisinene jeg fikk på forhånd, og ikke gjorde selve undersøkelsen veldig vondt heller. Ubehagelig, er nok ordet. Men her kommer dagens virkelige høydepunkt: Jeg har time hos henne igjen på onsdag formiddag, da skal hun sjekke størrelsen på egg og folikkler og alt det der. Og så blir det tur på torsdag eller fredag. Dette er så spennende at jeg nesten ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg..
Magstar Skrevet 23. juni 2008 #2 Skrevet 23. juni 2008 Så spennende. Alt så fint ut? Så nå er det bare å sette igang? : )
Månestråle75 Skrevet 23. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 23. juni 2008 Alt så veldig bra ut ) Fint rom i livmoren, bra passasje gjennom egglederne. Så både plommesekk og folikkel. Blakstad var så fornøyd atte ;-) Copenhagen, here I come!
StorkeMammaen Skrevet 23. juni 2008 #4 Skrevet 23. juni 2008 Kjempe bra.. Håper på snarlig tur da!! Lykke til.
Gjest Skrevet 23. juni 2008 #5 Skrevet 23. juni 2008 Så spennende! Ønsker deg lykke til på torsdag/fredag! :-)
angelica-s Skrevet 23. juni 2008 #6 Skrevet 23. juni 2008 Hei Månestråle:) Så flott å høre at alt så bra ut:) Og at du snart er i gang...spennende:) Hva slags medisiner /smertestillende fikk du før undersøkelsen? og hvor mye kostet den? Jeg har nå fått time hos Blakstad jeg også men den er ikke før i slutten av juli:( Hm...sikkert pga ferie og greier...men det som er så dumt er at jeg venter mensen nå snart og hvis syklusen min holder seg som den skal så er jeg på dag fire når jeg har time hos henne? Gjør det noe tror du?? Klem:)
Månestråle75 Skrevet 24. juni 2008 Forfatter #7 Skrevet 24. juni 2008 Hei Angelica! Fikk vite at denne undersøkelsen skal taes mellom dag 8 og dag 12 i syklusen. I går var min dag 13, men hun tok den likevel, etter å ha spurt meg om at det var helt sikkert at jeg ikke var gravid (og hadde jeg vært det, hadde jeg jo ikke vært hos henne ;-)). Dersom ikke det klaffer med syklusen din, setter de deg opp på ny time. Undersøkelsen koster 1200,-. En halvtimes tid før undersøkelsen fikk jeg to doxylin og en stikkpille av noe slag (tror det var antibiotika). Fikk vite at en kan bli kvalm av disse, men for min del gikk det fint. Har du vært hos Blakstad før? Hvis ikke, så være oppmerksom på at hun alltid er forsinket, og at du nok må vente en god stund. Lurt å ta med noe å lese på. Lykke til! Klem.
angelica-s Skrevet 24. juni 2008 #8 Skrevet 24. juni 2008 Hei igjen:) Tusen takk for svar. syns du jeg skal ringe den dagen jeg får mensen og fortelle at jeg da er på dag 4 når jeg skal til de? jeg skal ikke til kontrastundersøkelsen den første timen, bare en vanlig time, men det blir vanskelig for henne å sjekke meg med innvendig ultralyd hvis jeg har mensen vel? Doxylin er antibiotika, så da må den stikkpillen ha vært noe smertestillende...du husker ikke hva den het eller? håper det er noe mer enn vanlig paracet...hehe....satt du den inne på toalettet da eller? Er mye som skal i orden...håper virkelig jeg får det til nå snart...begynner å bli litt små bekymret etter tre mislykkede forsøk. Masse lykke til i danmark:) Klem:)
Månestråle75 Skrevet 24. juni 2008 Forfatter #9 Skrevet 24. juni 2008 Hei :-) Det skader jo aldri å ringe på forhånd og spørre hva hun synes.. Noen av prøvene du sikkert skal ta er blodprøver, og de skal taes mellom dag 2 og dag 4 i syklusen (sjekker bla hormonnivået ditt..). Ja, det ble en kjapp tur inn på toalettet ;-) Men det gikk greit det altså.. Oj, du har allerede vært 3 turer til Danmark? Skjønner godt at du blit litt bekymret. Selv om det ikke betyr at noe er galt. Kanskje er det bare ikke det riktige egget som er kommet :-) Er det Stork du har vært hos? Jeg prøver å roe meg ned i forhold til den forestående turen til København. Er jo langt fra sikkert at alt klaffer på første forsøk, selv om jeg selvfølgelig håper alt det jeg kan.. Tusen takk for lykke ønskningene! Håper jeg kan komme med gode nyheter om et par ukers tid :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå