ollefar&ollemor&vesleollebolla Skrevet 23. juni 2008 #1 Skrevet 23. juni 2008 Hadde et skrubbsår på kinnet og to blåmerker i panna når vi kom og hentet henne i dag, hadde falt ned under et av forsøkene. De andre ungene hadde heiet sånn på noe, så han ene barnehageassistenten hadde gått for å se hva det var, og der var hun på vei over gjerdet.. Som han sa så var det bare flaks at han kom i tide, for hun hadde fint kommet seg over... (han er en utrolig flink barnehage"onkel") På den ene siden av barnehagen er det jordet og skog, der de pleier å gå tur. Og på den andre siden av bhg er det sjø. Der var de også på tur for noen uker tilbake siden, og da hadde hun løpt rett forbi barnehagetantene og "plopp" ut på brådypet og borte var hun... Hadde redningsvest da, så det var nå bare å dra henne opp. Men om hun kommer seg ut av bhg på egen hånd, og går til vannet uten redningsvest så går det jo forferdelig dårlig. Liker også tanken på at 2åringen min skal surre rundt i tjukkeste skauen alene dårlig... Jeg har en veldig over gjennomsnittet aktiv unge(for å si det på en snill måte) Jeg har ad/hd, og hun er som snytt ut av nesa på sin mor når det gjelder aktivitet og rampestreker, Hun eier ikke fryktfølelse, og kaster seg ut i alt uten noe tanke for at det kan ende dårlig.. (hun er ekstremt bra i den motoriske utviklingen sin..) Så jeg er med andre ord veldig vant til alt det hun pleier å finne på, og er ikke hysterisk på noen som helst måte til vanlig. Syns hun skal få dette og slå seg, og finne ut av ting på egenhånd. Men aller helst innenfor barnehagegjerdet... : ( jeg skjønner SÅ godt at det ikke er mulig å følge med på henne HELE tiden, når man har så mange andre barn å passe på også. Og det at de andre barna sto og heiet på henne er jo den beste positive forsterkeren hun kan få til å bare gjøre dette mer.. Herregud, jeg kjente jeg ble helt kvalm i dag med tanke på hva som kunne ha skjedd om hun kom seg ut og vandret av sted på egen hånd.. Så nå har jeg rett og slett helt noia..har nesten ikke lyst til å sende henne i bhg i morgen.. Tenkte jeg skulle ta det opp med ped.lederen og styreren av bhg i morgen. Må bare få legge til at dette er en fantastisk barnehage, med de mest omtenksomme og flinke menneskene enn kunne ønske seg som jobber der! Rett og slett en perfekt barnehage. Så dette er faktisk første gang det har vært noe å "klage" på.. Så vi er veldig heldige sånn sett. Men hva ville dere gjort?
Trønderbærta Skrevet 23. juni 2008 #2 Skrevet 23. juni 2008 Jeg ville nok ha snakket med ped.leder å sagt fra om mine bekymringer. I bhg der jeg jobbet før så fulgte vi litt ekstra med på det som hadde slike "tendenser", var litt mer obs på hvor de var til enhver tid. Jenta mi prøvde å klatre over et høøøyt byggegjerde når hun var 2-3 år gammel, og på andre siden hadde gravemaskiner gravd et dypt hull.
hamsterpia Skrevet 23. juni 2008 #3 Skrevet 23. juni 2008 Huff, skjønner godt redselen din. Med de farene som er rett utenfor gjerdet der, er det lov å få noia ja! Jeg jobber selv i barnehage, og kan godt si at "sånn skal ikke skje" og "det skal bestandig være nok voksne ute til å ha oppsyn med hver krik og krok". MEN...det er desverre ikke sånn det fungerer i praksis. Plutselig er det en som må ha hjelp på do, og en som har falt og slått seg og trenger trøst, og mange andre ting som kan skje. Og barn er SINNSYKT raske når de gjør noe de vet de ikke har lov til, så desverre så er dette med klatring over gjerdet noe som kan skje i den beste barnehage. Må vel nesten si at det var flaks at de andre ungene sto og heiet på henne, for det var jo på den måten han ble oppmerksom på at noe skjedde. Men du må nok bare ta deg selv i nakkeskinnet og sende henne i barnehagen igjen. Synes godt du kan ta en prat med ped.leder, så de blir oppmerksomme på din frykt.
Gjest Skrevet 23. juni 2008 #4 Skrevet 23. juni 2008 I vår bhg fikk treåringen "fastvakt" når han hadde stukket av.
ollefar&ollemor&vesleollebolla Skrevet 23. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 23. juni 2008 Hva er det for noe??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå