raggs Skrevet 23. juni 2008 #1 Skrevet 23. juni 2008 Jeg er andregangsfødende, har en gutt på snart 5 år. Med han gikk jeg 16 dager over tida, 13 dager over termindato gikk vannet, men jeg fikk beskjed om å vente i tre døgn for å se om riene kom av seg selv. Det gjorde de ikke og jeg ble derfor lagt inn på sykehuset og igangsatt. Jeg lurer derfor på når en bør tenke på å dra til sykehuset, hvor lenge bør det gå mellom hver ri før en reiser avgårde? Samtidig lurer jeg på om noen har erfaringer i forhold til hva dere gjør med barn(a) når riene begynner komme, men det ikke er nødvendig å dra på sykehuset enda? Jeg ser for meg at det kan bli en skremmende opplevelse dersom jeg skal ligge med rier og ha nok med det og ikke kunne forholde meg ordentlig til sønnen min. Samtidig vil jeg at mannen min også skal kunne konsentrere seg om meg. Har dere ordnet barnevakt eller venter dere med det til det er på tide å dra til sykehuset? Kort sagt; når bør en reise på sykehuset når en venter nummer to og fra når er det vanlig å ordne med barnevakt?
AnonymeAnine Skrevet 24. juni 2008 #2 Skrevet 24. juni 2008 Jeg er også andregangsfødende og har tenkt å ringe når det er ca 10 min mellom riene og/eller vannavgang, blødning, sånn som det er anbefalt. Angående barnevakt så er jeg så heldig at min mor har kommet for å bo hos oss fordi vi ikke har noen nære venner i nabolaget som kan troppe opp på kort varsel. Jeg har også tenkt på dette med å ha det vondt mens sønnen min er tilstede, men har tenkt å gjemme meg bort:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå