Gå til innhold

Jeg fikk reductil !


mamma-til-2-jenter

Anbefalte innlegg

Bestilte legetime for 2 uker siden. Min BMI har sneket seg over 30, og jeg starter en ny slankekur hver dag.

 

Fortalte legen om problemet mitt, og at jeg vil varig ned i vekt. Så sier hun at : Nja.... syntes vel egentlig ikke jeg trengte å gå ned i vekt.

 

Jo, du, takk for komplimentet, men 170cm høy og 90 kg er vel litt mye???

 

Til slutt sier hun; "Vær obs på at du kan bli deprimert, det er deprimerende å miste matlysten".

Hahaha, dårlig matlyst er et fremmedord for meg ;-)

 

Uansett, hun valgte å skrive ut reductil til meg. Tar første tabletten i morgen tidlig.

 

Hvor fort merket dere effekten? At suget etter mat minsket?

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dag 1

 

Tok den første tabletten kl 07.00 i dag tidlig. Det er mulig at psyken spiller meg et puss nå, men det føles som den allerede virker. Uansett om det er tabletten eller psyken: Etter frokosten har jeg ikke hatt lyst på noen ting.Testet meg selv ved å gå en tur på butikken, men ingenting fristet. Gud hvor deilig, håper dette varer LEEENGE!

 

Jeg er veldig bevisst på at jeg må bruke denne tiden til å legge om til et varig sunt kosthold. Så nå sitter jeg og spiser lunsj, 2 grove brødskiver, 1 glass melk og en banan.

 

Eneste ulempen jeg kan tenke meg nå, er at sunn mat frister enda mindre enn før. Det frister ikke med en kebab heller, men det frister nok MER enn kokt fisk og potet. Det blir spennende å se hvordan dette går.

 

Tenker også mye på dette med blodtrykket. Har time hos legen om 13 dager, og jeg er livredd for at blodtrykket skal være så høyt at jeg må slutte på pillen. Skulle ikke forundre meg om blodtrykket mitt går opp fordi jeg bekymrer meg for det...

 

Jeg kommer til å oppdatere denne tråden med jevne mellomrom, så får dere lese og skrive dere som har lyst =) Legen oppfordret meg til å vente 28 dager (1pakke med tabletter) før jeg gikk på vekta, så det har jeg tenkt å prøve.

 

Ønsk meg lykke til da ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til, da! Går på reuctil selv, og det fungerer som bare det. men jeg kjenner nå hvor mye av småspisingen som er psykisk - det psykiske godtesuget er ikke borte. Men mye lettere å jobbe med når sukkerhungeren ikke sliter i kroppen.

 

Denne gangen klarer vi det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 2

 

Joda, søtsuget er mer eller mindre borte. Jeg føler meg mett lenge, og synes det er helt greit å spise 4 faste måltider.

 

Jeg er spent på i kveld, første "fri-kvelden". I går kveld jobbet jeg, og da har jeg annet å tenke på. I kveld skal vi leie oss en film og slappe av, spent å se hvordan det går med søtsuget da..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 3 : Takk gud for reductil

 

 

I dag tenker jeg at - det må være slik mennesker med et normalt forhold til mat har det. Dette er en utrolig befrielse. Det er greit å spise, og det smaker godt, men jeg har ikke det samme behovet for å dytte innpå hele tiden. Jeg spiser et måltid - jeg er mett - og så går det flere timer til neste gang.

 

I dag har jeg vært i bursdag. Det var null problem å holde seg unna kakefatet. Jeg kunne sikkert ha tatt et stykke, og det hadde nok vært godt, men jeg kunne like godt la være. Og det gjorde jeg! Uten problem.

 

Kalorimessig ligger jeg på ca 1600kalorier til dagen, som fordeles slik:

 

Frokost : 2 brødskiver

Pålegg

1 glass juice eller melk

1 frukt

 

Lunsj : 2 skiver

pålegg

Yoghurt eller et glass melk

1 frukt

 

 

Middag : 4-500 kalorier

 

 

Kvelds: 1-2 skiver med pålegg

Frukt

1 glass juice eller melk

 

Håper virkelig jeg lykkes denne gangen, og etter 3 dager er jeg optimist.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær obs på andre bivirkninger også. Jeg hadde store problemer med nattesøvnen (ikke så greit når du har små barn....) og kriblinger/stikkinger i bena. Våknet også om natten og hadde kvalme tokter. Var også plaget av angst (måtte sove med lyset på")+++

 

Det er ikke noe "vidunder medesin".

 

Matsuget ble relativt fort borte 3-4 dager.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, legen har advart meg om bivirkningene. Har vel kanskje hatt litt problemer med å sove, men ikke værre enn det går. Prøver å være oppmerksom. Blodtrykket skal sjekkes annenhver uke hos lege.

 

Det jeg prøver er å få fram hvor fantastisk deilig det er å slippe å tenke på å spise hele tiden. Det har jeg aldri prøvd før. =)

 

Tenkte kanskje at jeg ikke behøvde å gå på reductil sååå lenge, før jeg prøver meg uten. Så snart jeg føler at jeg har etablert gode vaner rundt måltider og matinntak, kommer jeg til å prøve noen uker uten.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 7 : veiing

 

Klarte ikke stå imot å gå på vekta i dag. Nå er det en uke siden jeg startet på reductil.

 

Startvekt : 89-90 kg

30.06.08 : 86, 8 kg

 

Godt fornøyd=) Selv om jeg vet at første uka stort sett bare er vann.

 

Bortsett fra det er dette en ordentlig møkkadag. Jeg er ordentlig sliten, og har skikkelig "leia". Vel vel, det går vel over !

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 9

 

Takk for motivasjonen =) I går var jeg uten nett derfor ingen oppdatering.

 

I går spiste jeg kun tomatsuppe og brød til middag. Hvis jeg spiser en fullverdig middag blir jeg ikke sulten igjen på kvelden. Etter jeg hadde lagt unger sovnet jeg på sofaen. Når jeg våknet igjen kl 21, følte jeg meg sulten (men på den rare måten man føler seg sulten på når man bruker reductil, ikke vanlig sultfølelse). Iallfall spiste jeg 2 skiver, 1 banan og ett glass juice.

 

Det straffer seg i dag. Jeg er stapp mett. Har fått "lurt innpå" to knekkebrød med ost, det var det eneste som fristet litt. Får håpe "matlysten" tar seg opp til lunsj. Det er jo viktig for meg å spise normale måltider til normale tider.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer ikke riktig igang med treningen. Det får bli neste ukes målsetting, å gå en tur hver dag. Jeg har en "liten runde" som tar akkurat tjue minutter. Hvis jeg går den hver dag, så er vel det bedre enn ingenting? Får prøve å "trappe opp" etterhvert.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på grunn av seinvakt i dag spist jeg middag tidlig. Byttet lunsjen med middag, og spiste kun brødmåltid ved middagstider. Det har vært en slitsom dag. Sikkert også på grunn av varmen. Men holdt ut, det har jeg gjort. Gleder meg til veiing mandag. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg så høy puls... 75-80... Da jeg målte hos legen var den 65. Måler hun pulsen min til 75-80 på mandag, får jeg ikke fortsette =(

 

Jeg blir vel sikkert litt for opphengt i dette med pulsen, men nå ble jeg lei meg=( Følte endelig at jeg kanskje kunne lykkes, men uten reductil har jeg liten sjanse =( Det er altfor tidlig å prøve meg på egenhånd enda=(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis er pulsen min roligere nå i kveld. Helt normal faktisk. Dagens høye puls var vel en naturlig forklaring den stekende sola, svetten renner og unga maser. Hihi. Får håpe det går bra på mandag =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veiedag 2

 

Startvekt : 89kg

30.06.08 : 86, 8 kg

07.07.08 : 85, 7 kg

 

Vektnedgang denne uke: 1,1kg

Vektnedgang totalt: 3,3 kg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk bra hos legen ! Hun var faktisk kjempefornøyd!

 

Klarte å roe pulsen slik at den ikke galloperte av gårde.

 

Skal nå ikke tilbake før 18august. Kjenner noen som kan måle blodtrykket mitt i mellomtiden.

 

Nå er jeg så lettet=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir litt bekymret når jeg ser flere som forteller om de har gått på reductil, gått ned kg. Men når man slutter på reductil, kommer alt tilbake. Både søtsug og kiloene=(

 

Jeg er ekstremt bevisst på å spise KUN 4 måltider i løpet av dagen, og jeg spiser ingenting søtsaker. Håper det kan være til hjelp for at jeg lettere lykkes den dagen jeg slutter på reductil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt stolt av meg selv nå

 

Har vært på harrytur i dag. Men har klart å unngå å spise mer enn de faste måltidene. Riktignok ble lunsjen erstattet med en barnemeny spaghetti med kjøttsaus, men noe må man da kunne unne seg når man er på tur.

Jeg har unngått godteri, kjeks, is osv, og det er jeg stolt av =)

 

Spent på mandag, håper jeg har gått ned litt denne uka også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pga ferien valgte jeg å veie meg i dag. Jeg skal reise på ferie til helga, så derfor blir neste veiing fredag morgen.

 

Startvekt : 89kg

30.06.08 : 86, 8 kg

07.07.08 : 85, 7 kg

13.07.08 : 85, 1 kg

 

Vektnedgang denne uke: 0,6kg

Vektnedgang totalt: 3,9kg

 

Jeg er fornøyd med det jeg. Går jeg ned 0,5 kg i uka, synes jeg det er greit. Nå var det 0,6kg, og det er jo bare 6 dager siden siste veiing også.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart en måned siden oppstart...

 

I dag gikk det opp for meg at nå er det snart en måned siden jeg startet på reductil. Utrolig hvor fort tida går. Det er lenge siden jeg holdt så lenge på en slankekur...

 

Noen dager er vanskelige. I går var en skikkelig møkkadag. Sovnet sammen med minstejenta kl 19, og sov mer eller mindre sammenhengende til kl 06 i dag tidlig. Føler meg mye bedre i dag, så jeg trengte nok den søvnen ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Startvekt : 89kg

30.06.08 : 86, 8 kg

07.07.08 : 85, 7 kg

13.07.08 : 85, 1 kg

17.07.08 : 84, 0 kg

 

Vektnedgang denne uke: 1,1kg

Vektnedgang totalt: 5kg

 

 

Jeg skulle egentlig veie meg i mårra, men siden jeg og mannen skal ut å spise i kveld, tenkte jeg at vekta i morgen tidlig nok er litt misvisende =) Nå har jeg gått ned de første 5 kg og det er jeg godt fornøyd med.

 

Dette blir nok siste innlegg på en stund, for i mårra reiser vi på ferie =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går også på reductil, men har ikke merket samme effekt som da jeg fikk det etter forrige graviditet. Legen har sagt at det er mulig å få sterkere dose, så det skal jeg vurdere. Har startet i dag igjen og vekta viste 100,9. Har bestemt meg for å kutte kraftig ned på karbohydratene. Denne gangen må jeg klare det. Håper det er greit at jeg slenger meg inn her med oppdateringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

 

Det er selvfølgelig helt i orden, bare koslig det=) Lykke til ! Jeg er på ferie, så derfor opdaterer jeg ikke så mye om dagen. Kommer sterkere tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Er heimom et par dager før ferien fortsetter på søndag. Deilig =) Borte bra men hjemme best.

 

Har ikke vært så superflink denne uka, så regner ikke med at vektnedgangen er den store. Jeg skal veie meg søndag morgen. Håper at disse to dagene hjemme kan få meg inn på rett spor igjen. Det har iallfall vært en lærepenge, jeg må ikke smake på en eneste sjokoladebit, for da klarer jeg ikke styre meg =(

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Litt trist nå, må slutte på reductil. Blodtrykket i dag var altfor høyt, og jeg kan dermed ikke fortsette. Spennende å se hva som skjer med matlysten etter noen dager uten..

 

Jaja, godt det ble oppdaget iallfall ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...