Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Vi har et problem... Tror vi i alle fall, hehe. Min britiske kone, som hittil har vært her på arbeidstillatelse, har blitt planlagt gravid. Problemet er at hun nå plutselig står uten jobb, etter at hennes vikar-kontrakt ikke ble fornyet. Hun jobbet fra oktober i fjor, til juni i år. Før det var hun i England, og selvstendig næringsdrivende, men mye syk.

Problemet vårt er da om hun ikke klarer få seg jobb før det begynner å vises FOR mye, vi ser ut til å være et sted mellom 10. og 13. uke.

Er det noen som har erfaring eller kunnskap om hva som vil være beste fremgangsmåte for oss i så fall? Søke familiegjenforening fortest mulig? Vi står egentlig litt fast. Selv er jeg forholdsvis lavtlønnet, og vi vil helst slippe å selge huset for å overleve :S

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138081764-arbeidsledig-engelsk-kone/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere bør snakke med noen. Det kan også være et tema at hun må være medlem av folketrygden for å ha rettigheter i Norge. Der kan man melde seg inn, men dette kan jeg lite om.

Jeg vet faktsik ikke hvilke rettigheter hun har, men om dere bor i storby så bør hun kunne få seg en jobb om hun ikke er kresen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...