Gå til innhold

Noen som har prøvd ketolyse-kuren?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg håper denne kuren er min redning etter å ha prøvd "alt"...

Må gå ned en god del før jeg blir gravid pga er kraftig overvektig.

Noen med erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ei jeg kjenner gikk på denne og jeg så hun gikk ned. Det gikk rimelig fort også, men hun var ikke særlig overvektig. Kanksje hun hadde 5-10kg for mye.

Skrevet

Hvis du følger denne slavisk vil du gå fort ned. Det gjorde jeg. Men jeg gikk minst like fort opp ida jeg "sprakk" og begynner å spise "vanlig" mat igjen (brød, pasta...). Jeg vil ikke anbefale kuren. Det er gøy i starten, men for meg var den umulig å følge i lengden og nedturen blir da desto større...

Men hvis du velger å prøve - lykke til!

Skrevet

Var veldig effektiv på meg hvertfall! Vil uansett på det varmeste anbefale deg å lese boken. Da står du MYE bedre rustet til å klare kuren. Du vet det sikkert fra før men du finner mer info på ketolyse.no eller lavkarbo.no. Du vil finne masse erfaringer på sistnevnte.

Vet ikke helt hvilke erfaringer du er ute etter, men at det er en effektiv kur er det ingen tvil om. Det er en forholdsvis streng kur (kun 15 karb pr. dag), men med rett innstilling går det fnt!

Til å begynne med bruker du nok mye tid på å venne deg til kostomleggingen, men det går seg til. Viktig å ikke overanstrenge seg. Husk å drikke mye vann!

Lykke til! Dette klarer du! Nå har du verdens beste motiv for å starte et sunnere liv!!!

Skrevet

Må forresten legge til at om du skulle sprekke, så ikke dvel med det, men fortsett med det gode du gjør! Om kuren skulle vise seg å bli for hard/tøff, kan du likevel leve lavkarbo (a la fedon f.eks). Tar kanskje litt lenger tid, men kankje lettere å kombinere med aktivitet og mer variert kost.

Kroppen fungerer nemlig sånn at når den ikke har karbohydrater å forbrenne, så forbrenner den fett. Derfor er det greit å være bevsst på hvor mange karb en egentlig får i seg i løpet av en dag.

Til å begynne med skrev jeg ned alt jeg spiste. Syns det var greit for å få oversikten over hva, hvor mye og hvor ofte jeg spiste.

Skrevet

Dette er ikke en sunn kur! Når kroppen ikke har karbo til energi, forbrenner den proteiner (muskelmasse) lenge før den forbrenner fett! Det er fordi at kroppen tviholder på fettet som en reaksjon på at den tror den sulter. Etter en stund, nå du har ødelagt mye av muskelmassen og metabolismen din, vil kroppen ta fatt på fettet. Når du etterhvert vil tilbake til normal-kost, som de fleste vil (fordi de har familier og barn som ikke tåler en slik diett), kommer kiloene tilbake fortere enn de gikk av. Det skjedde med meg!

Så istedet for en rask vektnedgang (som jeg vektla i starten), skjønte jeg omsider at jeg måtte gjøre det på den harde måten i stedet. Spise balansert (med karbo som skal utgjøre 45% av næringsinntaket) og trene regelmessig med styrke og utholdenhet. Dette har hjulpet meg stort, men har tatt litt lengre tid enn "kuren". Tre år senere spiser jeg fortsatt det samme som resten av familien og har beholdt vekten min!

Skrevet

gikk på denne en stund.

man går ned i vekt raskt.

men man føler seg helt utrolig dårlig den første tiden.

man kan merke når man går inn i ketose.

får da en fryktelig hodepine som vedvarer.

og kroppen går på tomgang, virker rett og slett ikke.

Dette går da over etter 1-2 uker og man føler seg bedre enn noen gang.=)

og da er eneste problemet hva man skal spise! hehe!

men det ligger masse oppskrifter og slikt ute på nettet.

hadde jeg måtte gå ned mye i vekt igjen, så vet jeg at denne funker.

selv om den er tung å gå på.

Her er ett greit forum for ketolyse kuren +++

var veldig til hjelp her.

http://forum.lavkarbo.no/index.php

Lykke til! =)

Skrevet

Har prøvd denne kuren,gikk ned litt,men orket ikke gå på karbofri mat lenger.... Og tror veldig mange blir skuffa når de slutter påå den,man bør vel i tilfelle fortsette med denne livsstilen. men hva er vel livet uten potet til middagen????? he he

Skrevet

Både mannen min og jeg har prøvd utallige kurer. Klarer ikke å holde noen. Men så begynte mannen min å prøve ut sin egen versjon av lavkarbokur. Han har nesten helt kuttet ut vanlig brød, spiser sjelden potet,ris, pasta (men han spiser det allikevel innimellom fordi vi har det til middag, men han spiser mye mindre av det. I tillegg unner han seg ofte både is (ikke lettis, men ordentlig fløteis)og peanøtter, i tillegg til noe godt innimellom. Men ingenting fanatisk. Han spiser det meste innimellom, eller så hadde det ikke gått. Resultatet er ihvertfall at han nå har gått ned 30kg på ett år, jevnt og trutt. I tillegg har han selvsagt også trent litt et par ganger i uken.

Han er blitt en ny person med mere overskudd til hele familien.

Og det er blitt en vane og ikke en kur for han, så dette ser ut til å holde. Tror jammen jeg skal prøve selv når bebisen er ute av magen, men da skal jeg spise et par spelt/rugbrødskiver om dagen. Noe brød må jeg ha. Får prøve ut hva vi klarer oss uten og ikke og finne vår helt egen vei. Men å kutte på karboinntaket må til, men en streng ketolysekur trenger ikke være nødvendig, evt. bare for å komme igang med slankingen for gradvis finne noe en kan spise til daglig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...