Anonym bruker Skrevet 23. juni 2008 #1 Skrevet 23. juni 2008 Er ma og sa det samme, bare forskjellig forkortelse? Er overvektige mer utsatte for å få ma eller sa?
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2008 #2 Skrevet 23. juni 2008 nei det er ikke det samm. Ma er missed abortion SA er spontan abort. Det vil si at MA betyr at fosteret ikke lever, men har ikke kommet ut som en SA. Ja er svaret på det andre, en har en økt risiko ved overvekt. Men de går jo som regel bra for de fleste:)
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2008 #3 Skrevet 23. juni 2008 For noe tull at overvektige har økt risiko! Denne påstanden håper jeg at du kan dokumentere.
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2008 #4 Skrevet 23. juni 2008 HI her Jeg lurte også litt på om noen isåfall kunne forklare meg HVORFOR det er økt risko for overvektige....
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2008 #5 Skrevet 23. juni 2008 DESSVERRE stemmer det nok at overvektige kan ha noe økt risiko for abort... jobber som spl på gyn avd så vet dette... Grunnen er at overvektige lettere har diverse hormonforstyrrelser enn normalvektige... kan føre til at fosteret ikke fester seg like godt... MEN det er ikke sånn at overvektige har MYE STØRRE risk enn andre, men det er noe økt risk...vet ikke %vis... men må jo si at etter å ha jobba noen år på gyn har jeg aldri tenkt gud så mange ''overvektige'' som kommer inn med abort... Er selv overvektig og var fryktelig nervøs de første 12 ukene av sv,skapet. men dt gikk heldigvis bra!!
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2008 #6 Skrevet 24. juni 2008 Det har vel aknskje noe med det å gjøre at de som har en hormonforstyrrelse har lettere for å være overvektige?? Jeg har vært gravid 5 ganger. Dette er det 3. barnet mitt, jeg hadde en MA da jeg var ganske ung. Den andre som jeg ikke har, var en provosert abort. Knaksje jeg har vært heldig. Men jeg vet også at jeg ikke har noen hormonforstyrrelse! For det har jeg sjekka meg for. Jeg er overvektig fordi jeg spiser feil og ikke trener. Noen mener det er risiko svangerskap når man er overvektig, noen mener ikke det. Jeg vet ikke hva jeg skal tor, bare at jeg er i min 28.uke og er gla for det Lykke til alle sammen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå