Gå til innhold

Vognanbefalinger for førstegangsmor?

Anbefalte innlegg

Gurimalla for en jungel av vogner det er der ute! Jeg blir mamma i september, og det er jo så utrolig mange å velge mellom! Føler jeg ikke akkurat har superpeiling, så derfor spør jeg enkelt å greit: har dere noen vogner å anbefale?

Jeg ser etter en god vogn å kjøre i byen (også inn/ut av busser, så kanskje ikke så altfor stor), en vogn som det går ann å ha en stund (fra nyfødt til 4 år, kanskje?), og en vogn som er enkel å "forstå". Jeg vil også gjerne at barnet skal ha ansiktet mot meg, eventuellt ha en vogn hvor det går ann å snu på setet/hådtaket. Noen flere spesifikasjoner kommer jeg ikke på.

Er litt forvirra her jeg sitter.

Fortsetter under...

ville valgt oth vogn eller easy walker vogna, enkelt og greit fordi om du velger en stor vogn med fire hjul så kommer du fort og bytte ut den for den er tung, oth og ew er ganske like vogner, men barnet sitter vendt fra deg når du bytter til sportsvogn.

eller så kansje teutonia spirit3 er noe, den er vendbar og en fin og behageli vogn. desse tre er trehjulinger.

eller kansje bugaboo kameleon er noe, den har svingbare forhjul og stor babybag, og du kan ha ungen vendt mot deg i sportsvogndelen også=)

lykke til.

da jeg fikk min første datter kjøpte jeg en tradisjonell simo vogn, bytta den ut når dattera mi var 6 måneder for den var alt for tung!

denne gangen har jeg gått for en one three hill urban jungle vogn=)=)=) super fornøyd, og dattera mi på snart 4 år kan sitte i den også, kjempe genial vogn!

Oth som en annen anbefaler her er en veldig god 3 hjuling som er super å trille på all slags underlag. Men sportsvogndelen er ikke vendbar og det er et stort minus, spesielt om barnet er lite. Da er teutonia spirit bedre (også 3 hjul), for den er vendbar, men den demper en del mindre. For hjulene på den er ikke er lufthjul og fremhjulet har ikke fjæring. Men ikke sikkert dette betyr så mye, spørs hva slags underlag du skal trille på.

Triller du stort sett bare på asfalt og kjøpesenter kan også teutonia fun eller bugaboo være noe for deg. De to er kjempe lette og nette 4 hjulinger med svingbare fremhjul. Ikke noen veldig tur og terreng vogner, men supre by vogner.

Vil du at vognen i tillegg til å fungere i byn, også skal fungere flott på tur i all slags vær og på alt slags underlag. Og at sportsvognsdelen skal være vendbar, er det nok helst vogner med 4 faste hjul som passer. Da kan du velge en av de lette typene. Som brio happy med light teleskop understell, emmaljunga city cross og teutonia mistral.

Hvis man tar mye buss syns jeg det er fordel med 4 hjul, dette fordi det er mest stabilt .

Lykke til!

Jeg er selv storfornøyd med TFK joggster twist. Stor dypvogn (innermål på 82 cm) og veldig stor sportsvogn. Sportsvognen er kun fravendt, men jeg har aldri oppfattet dette som negativt. Mener sportsvognen har liggemål på 104 cm - dette er lengere enn de fleste vognene 3-hjulinger på markedet. Vognen har godt med demping, gode lufthjul og super å bruke i byen - men også på ulendt terreng. Du kan bruke vognen hele vognperioden. Jeg har selv brukt denne vognen i 2 år, og kommer etter all sannsynlighet til å kjøpe TFK søskenvogn så fort 2008 mod kommer.

Jeg ville ikke valgt teutonia spirit S3 som noen nevner før meg. Jeg har selv sett denne vognen tippe, kan ikke fordra hjulene(synes de bråker - spesiellt når det er grus/sand på asfalt) og jeg synes sportsvogndelen er liten.

Lykke til i jungelen! De fleste vognene har både positive og negative sider - alt etter hva man ønsker.

Hei! En spennende tid du har foran deg... ;)

Jeg tror jeg ville ha sett på disse vognene hvis jeg var deg:

Emmaljunga City Cross med City bag. Det er en forholdsvis liten og nett duo-vogn med 4 faste hjul. Vendbar sportsvogndel.

Emmaljunga City Jet med City bag. Det er en duo-vogn med doble svingbare fremhjul. Sjekk Emmaljunga.com for mere info! :) Lykke til...

Annonse

Vil anbefale teutonia fun. Super byvogn! Den har fire hjul, som gjør den stødigere enn trehjulinger. Samtidig er den liten og nett, og tar liten plass på buss, trikk og smale fortau og butikker. De svingbare forhjulene er kjempegreie å ha når du triller på steder det er trangt og mye folk. Vi bruker den også på fine grusveier uten problem. Du kan kjøpe både softbag og hardbag til. Sportsvogndelen kan du ha vendt både mot og fra deg. Vi har i alle fall vært veldig fornøyde med denne vognen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...