Gå til innhold

rart at en på 1,5 år får flaske fremdeles?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det ikke på tide med kopp?

har bare "lite" barn, jeg da, så jeg aner ikke hva som er vanlig, men reagerte litt på en 1,5 fikk flaske med nestledrikk mellommåltid. kan ikke en på 1,5 spise det samme som voksne?

eller er jeg helt på jordet nå?

Fortsetter under...

Skrevet

En på 1,5 kan spise det samme som voksne ja.

Skrevet

Jenta mi er 2,5 år og koser seg med flasken sin innimellom hun også, istedenfor smokk.

Skrevet

De er store og spiser det voksne spiser, og drikker av kopp.

Men....

De må da få lov til å kose seg av og til? Samt være litt baby.

Min sønn får en flaske før han legger seg om kvelden, og av og til en flaske når han skal sove på dagen. Og da koooser han seg! Det gjør forsåvidt mor også. Og far.

Skrevet

bare d ikke er noe annet enn vann på den flaska så..av og til melk..men kopp kan de godt begynne med nå ja..

jeg var hos ei som ga saft på flaske til guttungen så er 4.5 år!!!å dette var fordi han suttret om kvelden..å moren hadde besøk ,så hu ville vel bare ha fred..da var d rett før jeg kasta opp.. d er barnemishandling spør du meg..

d er han så får dårlige tenner å må borre å tennene råttner .,.ikke hu..så da mener jeg d er en form for mishandling

Skrevet

1.5 år er alt for gammel til å få flaske. Foreldrene må lære barna at det er forskjell på å være baby og være barn og lære dem å drikke av glass. Synes også at det er på tide at barna slutter med smokk,hvis de bruker det.

Annonse

Skrevet

Harregud at dere gidder å bry dere!!!Hehe...det er jo ikke slik at man knipser da barnet er 1 år og vips nå ska du bli voksen!!!

Barnet koser seg sikkert veldig med flaska si med nestledrikk !

Smokken for den saks skyld:=)

Skrevet

Herregud da. Lite og bry seg om eller???? Min sønn er litt over 3 og får en flaske med litt lunket melk før tannpuss og leggetid:) og han koser seg med det-. Er da ikke noe galt i det. Folk her har tydligvis lite og ta seg til siden de bryr seg om all verdens helt NORMALE ting.........

Skrevet

Haha... Nå må jeg bare le litt.. Hvorfor er det rart at en unge på 1,5 år får flaske innimellom? Det er jo ikke sånn at ungen KUN skal drikke av kopp fra den og den alderen? Jeg er glad jeg ikke har sånne "nazi" holdninger som mange her inne.. Man skal kose seg litt alle sammen - liten som stor :)

Skrevet

som sagt..så lenge d er vann så er d greit..å av og til melk..men vet ikke dere at d er skadelig for tennene å gi flaske over lenger tid da?

vil dere ungen deres så vondt?kan de heller ikke få itt kos å omsorg i form av en god å varm favn??

de klarer seg fint uten den flasken når de er 3 år altså..

d er jobare dere som vil ha ungen deres baby litt lenger..egoistisk spør du meg

Skrevet

Vet ikke du at all den brusen vi voksne kjøper og heller i oss er skadelig for tennene? At alt sukkeret vi klarer å helle i oss er skadelig? Haha.. Latterlig at dere mener at ungen tar skade av å bruke flaske innimellom. Jeg ahr aldri vært borti en 1,5åring som kun bruker flaske i allefall. Har du hørt om avvenning? Det er nemlig veldig sjelden at en unge bare "gir opp" flasken sånn helt uten videre.. Og hvem er det som sier at den eneste kosen en unge får er flaske - nei nå må dere gi dere altså! Og jeg bare spør - hva koser dere dere med når dere skal ha dere litt kos? Sjokolade? Kake? Usunn mat? Brus?

Eller er alle dere "flaske er forbudt etter 1 år" mødre sunnhetsidealer som ALDRI koser dere med noe dere syns er godt? Er det da helt urimlig at minsten skal kunne kose seg med noe han/hun liker aller best? Egoistisk syns jeg - at dere voksne skal kose dere, men ikke barna!

Skrevet

Guttungen på 2 drikker av kopp og glass,men til kvelden for han litt varm melk på flaske.ååå uff barnemishandlig...stakkers ungen min,,mamma er slem så gir han flaske.

Bryr jeg meg hva du/ dere mener..nope,flaske en stund enda:)

Skrevet

nå må du rulle inn hvertfall..voksne kan bestemme selv hva de vil trøkke i tryne..d kan ikke barna..om de voksne velger å kose seg med snop å drit så trenger nå ikke barna få den usunne vanen vel?

er du dum?

d er å skal være forskjell på voksne å barn..

voksne vet konsekvensene..d gjør ikke barna..

greit nok med barn som bruker flaske INNIMNELLOM

men ikke alltid..sånn så mangen gjør..gråter barnet så putter de en flaske inni munnen på d..vil de voksne ha litt fred så putter de saft flaske i munnen på de..

jeg mener ikke at barna ikke skal få ei flaske med melk av og til før de legger seg eller etter et måltid..

men som sagt så peker jeg på alle de som misbruker bruken av flaske med saft å brus osv til barna.. d er mishandling !!

Annonse

Skrevet

Jeg synes det er forferdelig å se barn fra 1,5 og oppover bruke tåteflaske!!! Late foreldre spør du meg!!!! Helt tragisk! Og hvis det i tillegg er mme oppi der så er det jo grusomt!

Skrevet

18:35 23.06.2008

enig med deg ja..endelig noen som ser d!!

Skrevet

min på snart 11 mnd har slutta med flaske og drikker av glass, men jeg gir han en kveldsflaske av og til fordi jeg synes det er så kos:)

hva andre gjør bryr jeg meg ikke så mye om, men når barnet begynner å bi over 2 år synes jeg det er litt rart...

Skrevet

Det kan være grunner til at barn får mme etter fyllte 1 år. Min gutt fikk mme frem til han var nesten 2 år, og dette etter råd fra barnelegen. Matnekter av rang og mme var det som holdt han i form. Da vi prøvde og kutte ut mme ble han underærnert.

Skrevet

Gutten min får velling flere ggr om dagen og han er 2 år. Mest fordi han er så tynn, selv om han spiser masse mat. Han har aldrig likt grøt så da blir velling et veldig godt alternativ for oss, og han elsker det. Men drikker han noe annet er det i kopp.

Skrevet

Man blir jo mett av mme, så kanskje en ide og ikke gi han det da, når han ikke vil spise annen mat! Barn sulter ikke i hjel!

Skrevet

Er glad jeg ikke er like sprengt i hode som enkelte andre her er.

Datteren min på 17 mnd får flaske, og det fins ikke noe problem med det.

Skrevet

Så hjemme hos dere spiser dere voksne aldri usunt godteri foran barna? For de kan jo ikke få - ikke før de vet hva som er bra for de!? Stakkars barna dine som må stå og se på de voksne kose seg helt til de skjønner konsekvensene av det... Haha... Rull inn sjæl a! Det er langt i fra misshandling. Jeg kan ikke huske å bli mishandla som barn - enda mamma var en reser på å bake kanelboller og annet godt - og vet du hun serverte til og med saft til! Og jeg snakker flere ganger i uka her altså! Så vidt jeg kan huske brukte jeg flaske ganske lenge også - i allefall lenger enn 1,5år. Og da snakker vi selvfølgelig innimellom - ikke at alt jeg fikk i meg av veske kom via flaske. Og kan du skjønne at jeg hadde null hull frem til vgs?

Jeg vet om værre "mishandling" enn dette altså! F.eks barn som ikke får lov til noen ting fordi det er "farlig". Som å klatre i trær, springe i nedoverbakke, spise sandkaker, leke i gjørma - fo tro det eller ei så er det mange barn som ikke får lov til dette heller - det er skremmende!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...