Gå til innhold

Hva er de mest brukte navnene i vennekretsen deres?

Anbefalte innlegg

Man vil jo helst ikke velge samme navn som en venninne/kamerat, så hos oss utgår disse navnene definitivt som kandidater:

Helene x 3

Amalie x 2

Kasper x 2

Oliver x 2

Emil x 2

Markus x 2

Hva med dere da - noen gjengangere blant vennene (tenker da ikke på perifere arbeidskollegaer og unger i barnehagen som man egentlig ikke vil ha permanent kontakt med)? Har dere "mistet" noen navn?

Fortsetter under...

Må bare kommentere her - fordi alle i vennekretsen min har valgt forskjellige navn på barna bevisst: Hvis alle i vennekretsen deres også er venner med hverandre, synes jeg det er litt rart med 3x Helene og 3x Luna. De fleste vil vel unngå å ta samme navnet som bestevenninnen velger, eller?

For min del sikter jeg til mine venner/venninner, som ikke nødvendigvis er venner med hverandre, men treffes når f.eks. jeg inviterer alle til fest. "Vennegjeng" blir vel feil uttrykk, burde heller brukt omgangskrets.

Annonse

Jeg kjenner 4 Emilie (noen har andre navn i tillegg da) som ble født innen samme mnd, og alle kjenner hverandre i variende grad =S

Kjenner også to stk med mellomnavn Elisabeth født samme år

Ellers er Matilde et navn vi har veldig lyst til å bruke som evt mellomnavn til Anna, men har nå 3 venner/bekjente som har bruikt det...

Kusina til kusinene mine heter Anna, men får vi en jente noen gang SKAL hun hete Anna uansett,.

Annonse

Ikke så mange gjengangernavn i vår omgangskrets, blant nære venner kjenner er det ingen som har gitt ungene like navn.

Men et par navn går igjen blant folk vi omgås/omgangskretsen:

Håkon

Gustav

Sebastian

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...