Anonym bruker Skrevet 23. juni 2008 #1 Del Skrevet 23. juni 2008 Heij:) Jeg sliter sikkelig med fødeselsangst, å har ikke fått hjelp i det hele tatt hele svangerskapet. har angst fra før av for gynekologi, klarer det bare ikke blir stiv som en stokk og begynner å gråte å hyperventilere. å lurer på hvordan i alle dager jeg ska klare å ligge å spre bena å føde ett barn. Jeg er ikke redd for og dø, men er redd for å dø med et barn fast mellom beina, er redd for at barnet skal bli sittende fast og bli hjerneskadet, er redd for at jeg kommer til å bli ødelakt. Har kronisk urinveisinfeksjon å lurer på hvordan en sånn infeksjon kommer til å bli etter en fødsel? har i det sist blidd å lei av å fortelle folk hvor redd jeg er, ingen av de legene jeg har pratet med har tatt meg særiøst, har i det siste fått selvmordstanker, jeg tenker helt syke ting om hva jeg må gjøre for å få barnet ut andre veier enn vanginalt. ikke misfortå meg men ønsker barnet av alt i verden, men er ikke villig ti og føde normalt.... noen som har fått innvilget keisersnitt på hammerfest sykehus? tror dere jeg kan får det, er så lei av å kjempe, føler meg overkjørt. hadde en spontanabort i juleitder, da ble jeg bahandlet for dritt på hammerfest sykehus og følte meg rett og slett voldtatt etterpå, er etter dette angsten for gyneklogi kom. hav syns dere jeg skal gjøre, skal snakke med en på hammerfest sykehus 1 juli, men er redd jeg ikke kommer til å bli hørt igjen ... Har jeg i det hele tatt en sjans til og få keisersnitt ? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138079362-livredd-for-%C3%A5-f%C3%B8de-vaginalt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2008 #2 Del Skrevet 23. juni 2008 Aner ikke hvordan de er i Hammerfest, men føler du det sånn, må du ikke gi deg! Du har absolutt en sjanse - om ikke der så andre steder! Jeg fikk innvilget på "tynnere" grunnlag en som så. Vil anta at søvnproblemer i forbindelse med fødselsangst (som jeg hadde - plagsomt nok) blir danket ut av selvmordstanker. Huffameg! Hold hodet klart og prøv å få sagt hvordan du har det og nøyaktig hva du er redd for. La dem også forstå at du vet hva et keisersnitt går ut på og at du vet at det ikke er en enkel løsning, men at det er den eneste løsningen for at du skal få fred med deg selv. Vil også anbefale på det varmeste at du tar med deg barnefar eller noen andre som vet hvordan du har det. Jeg ble tidvis helt stum i mitt møte med sykehuset, men samboeren min hadde ord når jeg var tom... Da kunne jeg bare nikke og supplere det han sa, så fikk jeg fram problemet på et vis likevel. Ikke så greit å huske alt når man bare er full av redsel for å bli avspist, snørr og tårer. En annen ide kan være å skrive ned nøyaktig hva du er redd for (hvis du klarer å sette ord på det). Bare innlegget over bør kunne duge som et greit utgangspunkt for samtalen. Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138079362-livredd-for-%C3%A5-f%C3%B8de-vaginalt/#findComment-138079769 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2008 #3 Del Skrevet 23. juni 2008 Huff a meg - trasig å lese at du sliter så tungt med angst .Og ikke har blitt tilbydd hjelp hittil eller at noen har forstått hvor alvorlig din angst er - er mange som opplever det samme .Jeg tror de er ekstra restriktive med KS der ....vanskelig her i nord generelt . Du kan selv ringe andre sykehus direkte lenger sør i landet og be om hjelp evt å få fødeplass der med KS .Og forklare situasjonen din - at du ikke blir forstått ved ditt eget sykehus .Jeg ville var jeg deg ringt selv og gjordt hva jeg kunne for å finne en annen fødeplass en Hammerfest .Er en kjent sak at sykehus rundt Oslo området innvilger mye oftere på psykisk grunnlag . Voss har og hjulpet mange i din situasjon- Så hvorfor ikke selv ta kontakt med noen av de sykehusene ? Selv om det er langt unna .Jeg hadde nok pakket kofferten og tatt fly ned å bedt om samtale ved et annet sykehus, som man vet ikke er så restriktiv .Husk fritt sykehusvalg - du kan ihvertfall prøve .Nytter ikke å være passiv - du må bare aktivt finne hjelp SELV en annen plass ....bedre det enn å la angsten fortære deg helt . Lykke til . Er fritt sykehusvalg - så du kan i utgangspunktet føde hvor du vil i landet .Om du befinner deg i Oslo rundt termin og fødselen starter ......må de bare ta imot deg ved et av sykehusene der ...de kan jo ikke sende deg hjem akkurat ....! Men prøv å finne en annen avtalt fødeplass på forhånd hvor du kan søke om KS i god tid - men let nå selv .. Er nok ingen her som kan hjelpe deg .annet enn å gi råd . Går du gjennom din fastlege - tar det lenger tid enn om du kontakter fødeavd . direkte selv en annen plass . Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138079362-livredd-for-%C3%A5-f%C3%B8de-vaginalt/#findComment-138080778 Del på andre sider Flere delingsvalg…
beijbi-18 Skrevet 23. juni 2008 #4 Del Skrevet 23. juni 2008 Takk for svar er onklig sliten av å prate me leger men fikk få det som jeg ønsker, men må væl bare stå på mitt:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138079362-livredd-for-%C3%A5-f%C3%B8de-vaginalt/#findComment-138084913 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå