Gå til innhold

Ansiennitet av deltidsjobb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har akkurat fått tilbud om jobb, min første fulltidsjobb. Jeg har studert, og jobbet deltid i 4 år, og gått hjemme med barn 1 år. I tilbudet har jeg fått ansiennitet for det året hjemme, men en bekjent mente jeg også skulle ha noe for de årene jeg har jobbet deltid.

Noen som vet om dette stemmer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom yrket er relevant så skal du få ansiennitet for de årene også ja. Jeg har f.eks vært ringevikar på skolen (lærervikar) og skal begynneå jobbe nå til høsten fulltid og jeg vet de regner om antall timene jeg har jobbet tilsammen slik at de legges til ansienniteten min. Derimot får jeg ikke ansiennitet for at jeg tidligere hr jobbet i bokhandler, som resepsjonist osv, fordi det ikke er relevante yrker.

Skrevet

Jeg fikk nettopp høre at man skal ha full ansiennitet for alt over 14 timer i uken, dvs ca 38%.

Om man skal ha noe ansiennitet for det som er mindre enn det vet jeg ikke.

Skrevet

en veninne av meg sa at det gikk ikke på ansiniete mere, men at det var alder som telte......

Skrevet

Da er venninna di hEltpåtryne.....

hihi

Skrevet

hihi..

Jeg skal jobbe i kommuneadministrasjonen, med lønn. Det jeg har jobbet tideligere har vært med salg, men har også hatt ansvar for kjøring av lønn og annet adm.arbeid i sjefens fravær.. Så selv om det ikke er akkurat likt, så tar jeg med meg mye erfaringer fra deltidsjobben..

Er det frekt å spørre før jeg skriver under?

Skrevet

Det er overhodet ikke frekt.

Spør i vei!

Skrevet

Var den andre jobben din kommunal da? Mener det er slik at alt som er kommunalt regnes som ansiennitet så lenge man fortsetter å jobbe kommunalt. er ikke helt, helt sikker, men tror det er slik. Ville definitivt ha spurt ja! Ikke frekt i det hele tatt.

Skrevet

Jeg ville absolutt spurt.

Det skal stå i kommunens reglement hva som skal regnes med av ansiennitet. Du kan jo ringe fagforeninga el.noe og spørre?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...