Gå til innhold

Crinone - lave progesteronverdier (samme som på Bli gravid)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er 30 år gammel og prøver å bli gravid. Har hatt 2 SAs (i uke 5 og 6), og har litt kort lutealfase (10 dager) med spotting flere dager før dette. Gynekologen min har tatt 1 blodprøve, 7dager etter EL og denne var litt lav fikk jeg beskjed om (vet ikke hva verdien var). Ingen seriemålinger er foretatt. I tillegg temper jeg, og temperaturen synker kraftig fra dag 8.

Alt dette betyr vel at min progestronproduksjon kan være for dårlig til at et egg skal feste seg og evt forbli festet.

Har nå fått resept på pergotime, som jeg skal begynne på neste syklus, samt crinone som jeg skal starte med med en gang jeg får positiv test. Men nå ser jeg at veldig mange får crinone som støtte i lutealfasen, også i naturlige syluser, og jeg har også lyst til å ta dette. Får selvfølgelig ikke tak i gynekologen min nå, så jeg lurer på om jeg bare skal sette igang og ta det etter eggløsning denne syklusen (til helgen ca).

Kan det være skadelig på noen måte, jeg mener, det er jo mange som får det, og jeg har jo fått respept på det, så han mener vel at dette kan være noe for meg. Har lyst til å ha vissheten om at jeg har prøvd alt det jeg kan, og hvis crinone kan forlenge lutealfasen og evt holde på et befruktet egg så vil jeg jo ta det.

Hvordan erfaringer har dere med Crinone?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du burde ta det i lutealfasen, hvis du blir gravid burde du jo fortsette å ta det.

Det kan ikke skade, kroppen bruker kun det den trenger, umulig å overdose for å si det slik

Skrevet

Oi, temperaturfall på dag 8 var jo rimelig tidlig. Jeg har også 10 dager lutealfase, med spotting fra dag 8. Har gått på tre kurer med pergo, som gjorde at EL ble på dag 15-17 isteden for 19-24. Men spotting og lutealfase var akkurat den samme... Er nå i gang med AIH forsøk, hvor jeg gikk på pergo i forkant (+ div sprøyter). Spurte da legen om det var mulig å få noe som forlenget lutealfasen, og da fikk jeg resept på crinone. Begynte dagen etter AIH-forsøket. Er litt usikker på om EL var samme dag som forsøket, eller faktisk fire dager etterpå. (Fikk et lite temphopp videre da også.) Så enten er jeg på dag 12 (!) uten spotting, eller dag 8 uten spotting (men da er jo forsøket rimelig mislykka uansett). Hvis jeg virkelig er på dag 12 er dette for min del helt sensasjonelt, for LF har ikke vært over 10 dager på de 1 1/2 årene vi nå har prøvd!

Skjønner at du gjerne vil snakke med gynekolog, men ikke så greit hvis du ikke får tak i han. Er det flere på samme kontor, kanskje du kan snakke med noen andre? Men ellers så tror jeg ikke det er noe farlig å begynne på det. Hvis det blir så du begynner må du fortelle hvordan det går, spennende å høre om du får noen effekt på lutealfasen. Lykke til! : )

• 3 uker senere...
Skrevet

Oppdatering: Jeg brukte Crinone etter EL, og det var liten tvil om at det hadde effekt. Ingen graviditet desverre, men 15 dager lutealfase og ingen spotting what so ever! Temperaturen falt heller ikke, men holdt seg høy i 14 dager.

Konklusjonen må vel være at jeg har problemer med progesteronproduksjonen, og at Crinonen helt klart hjalp på dette. De legene som mener at spotting og lutealfaselengde ikke har noe med progesteron å gjøre, må såvidt jeg kan skjønne være på villspor. Det kan knapt være tilfeldig at jeg fikk så stor forandring ved å bruke Crinone.

Skal nå begynne på Pergo, og kommer til å prate med gynekologen om å få crinone til hver syklus....

Krysser fingrene!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...