Anonym bruker Skrevet 23. juni 2008 #1 Skrevet 23. juni 2008 jenta mi er nå strax 4 mnd, å er så lei av å være bundet! Ikke før på lørdag begynnte hun med smokk, endelig!! Synst amminga er bare slitsom nå.. Har så lyst å kan være vekke noen timer uten at jeg må springe hjem igjen etter en time! Er jeg j**** egoistisk nå eller?? Noen andre som har det som meg??
sprudle79 Skrevet 23. juni 2008 #2 Skrevet 23. juni 2008 Du trenger vel ikke slutte å amme for å kunne være ute et par timer innimellom? Jeg ville heller forsøkt å pumpe/ gi mme på flaske de gangene du føler behov for å komme deg litt ut. Hvis du får en pause innimellom, og dere får til å gi flaske kan det jo hende at du ikke opplever ammingen så masete som det du gjør nå. Jeg ville i alle fall forsøkt å amme jenta til hun var 6mnd, og heller kutte ned etter hvert.
millymolly&mini Skrevet 23. juni 2008 #3 Skrevet 23. juni 2008 hei! Skjønner godt hvordan du har det, selv om jeg bare har holdt på i to mnd. Mitt råd er å amme kveld, natt og morgen, og så pumper du deg to-tre ganger på dagtid, som du eller mannen gir på flaske. Det gir frihet:-) Har vært borte fra tulla i over tre timer både på dag og kveld - frihet!!
Kjukka Skrevet 23. juni 2008 #4 Skrevet 23. juni 2008 Nei, synes ikke du er egoistisk. Jeg pumpa meg i 4 mnd. jeg, og gav flaske. Var møkklei i slutten, så hun fikk bare mme etter det. Ei venninne av meg sier at hun aldri kommer til å amme de fremtidige ungene sine. Hun har ei datter nå, som KUN ville ha pupp frem til hun var 6 mnd. og det var vanvittig slitsomt. Det der ammepresset i Norge er helt sinnsykt, her skal du amme UANSETT.
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2008 #5 Skrevet 23. juni 2008 Ja, det synes jeg faktisk er ganske egoisitisk, sjokk at man blir bundet når man velger å sette barn til verden. Løpe rundt og være ubundet kan du vel være når babyen er større, den tiden kommer aldri tilbake og går veldig fort. Ammepress må ikke forveksles med sunn fornuft, du anonym over her.Det er forresten helt vanlig å fullamme i 6 mnd, så kan ikke si at det var nevneverdig oppsiktsvekkende akkurat.
Gjest Bjørnen Collargol Skrevet 23. juni 2008 #6 Skrevet 23. juni 2008 Som du har fått tips om over her så pump deg slik at mannen kan gi det på flaske når du er ute en tur! Jeg har så mye melk at jeg må pumpe og noe går i fryser'n mens mannen gir henne fra flaske innimellom. Særlig på morgenen i helgen slik at jeg skal få sovet ut litt :-) Ser ingen grunn til at du skal slutte og amme. Synes også at anonym over her har et viktig poeng med at når man har valgt å få barn så følger det en del med dette. Men det er selvfølgelig opp til hver enkelt om de ønsker å amme, men synes kanskje det er en dårlig grunn til å slutte. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2008 #7 Skrevet 23. juni 2008 Hei, det var jeg som skrev innlegget takker for alle svar ladys:) Ja, skal heller pumpe meg, så hun får mm.
Gjest Skrevet 23. juni 2008 #8 Skrevet 23. juni 2008 Det er jo fryktelig stor overgang å bli mor og plutselig måtte være der hele tiden for et lite menneske. Jeg husker jeg holdt på å fnatt av det i starten, selv om man egentlig bare burde være overlykkelig. Det sagt, så tror jeg at hvis du ikke kan gå ut mer enn en time om gangen så er det nok dine omgivelser som synes det er greit å skylde på ammingen. Mannen min prøvde seg med den: Jammen, hva gjør jeg om barnet vil ha pupp. Da svarte jeg strengt at da får barnet kopp med melk til jeg er hjemme igjen ... for man trenger faktisk ikke være der heeeele tiden om man har noen andre barnet kjenner til å være sammen med barnet. Selvfølgelig er du egoistisk, men hvem er ikke det? Jeg synes faktisk de rundt deg er en smule egoistiske også om du ikke har fått en og annen tur på egenhånd etter fødselen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå