Gå til innhold

ang reductil, noen som vet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skal til for og få dette? er det noen krav? pleier leger og være vanskelige?

Jeg lurer på og ta kontakt med lege for og få dette, men jeg er litt redd for at legen sier "nei" eller noe.. for så og formane meg om at jeg aaaldri blir gravid når jeg er så stor som jeg er...Noen som har noe erfaring med dette?

flere spm: Kan man gå på dem mens man er gravid? minsker de kjangsen for og bli gravid`? Kan man drikke alkohol når man går på dem? Lever dere et normalt liv når dere går på dem?

hehe mange spm dette.. men greit og være litt forberdt når man kontakter lege.. haaater leger... sukk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kan ikke ta dem når man er gravid og legen krever faktisk at man går på sikker prevansjon mens man tar dem dersom man har sex. Jeg tok selv reductil og ble gravid fordi jeg hadde glemt en p-pille. Aborterte i uke 15.

Så du må nok enten legge planen om rductil på hylla eller vente med prøvingen til du har brukte det.

Gjest leelu25 - fikk Tobias 2/12-06
Skrevet

Du må ha en BMI på over 30 for å få skrevet ut reductil. Du får pillene i 10 mg og 15 mg. Jeg brukte 10 mg pillene i en mnd og la på meg 2 kg.

Hørt om mange som ikke har like god effekt av de.

Nå har legen skrevet ut 15 mg, så begynner på de snart.

Jeg er 179 høy og veier 100 kg - desverre!

Var veldig flink å slanket meg 36 kg etter fødsel uten amming, men når jeg begynte på jobb igjen la jeg på meg 16 kg.(stillesittende jobb og småbarn = ingen tid til å trene)

Det kreves også som nevnt over her at du bruker prevansjon.

Recductil er en slankepille som går på psyken, du får mindre matlyst og spiser mindre :)

Snakk med legen din du, fortell han hvordan overvekten din går utover livskvaliteten, selvtillitten og mye annet. Håper du får det.

Skrevet

ok good too know... trur jeg velger og prøve en stund til før jeg gir opp.. så be om reductil etter event graviditet.. hehe... får se..

Gjest leelu25 - tusen år til 1pp
Skrevet

Ja det er egentlig min plan også, greit å ha resepten her, men tror jeg begynner på de nå, har en gubbe som ser ut til å aldri blir klar for nummer 2, så istede for å vente seg ihjel på han kan jeg like gjerne bruke tiden til noe fornuftig som vektreduksjon :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...