Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en venninne som er ganske overvektig og har pcos. Hun har forsøkt å bli gravid i mange år. Så vidt jeg vet har hun ikke søkt om ass.befruktning i det offentlige, fordi hun regner med å få avslag pga overvekt. Det hele se ut til å ha blitt en vond sirkel, hvor hun hele tiden er på slankeren, og samtidig trøstespiser og øker i vekt pga fortvilelse over barnløshet og overvekt osv. Jeg har selv fått barn med ass.befruktning så jeg kan jo "alt" om den prosessen. Så til mitt spørsmål: Er det noen i det private som har fått oppfølging med tanke på vekttap før et evt forsøk? Jeg tenker at hun kanskje på klinikken kunne gå til veiing og rådgivning ("Pepptalks") med et forsøk som en dinglende gullerot i enden?

Videoannonse
Annonse
Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Dette kan hun jo få hjelp til av fastlegen sin.

Ei jeg kjenner fikk noe som heter reduxin (eller noe slikt) for å gå ned. Hun fikk nemlig beskjed om å slanke seg før hun fikk satt seg på venteliste.

Vet det er noe som heter Adipnor eller noe slikt hvor man kan få hjelp til å gå ned. Gå inn på forumet 90+ så får du vite det der :-)

Skrevet

Jeg har en alt for høy BMI, ca 35, men har vært igjennom det offentlige og er nå i det private. Jeg bor i Danmark, og de er visst ikke så "strenge her", men det sies jo at spiren setter seg bedre fast hvis bmi er normalt... -Men tjukke jenter blir jo og gravide! -Det KAN og være mannens sædkvalitet som er dårlig!

Ønsker henne lykke til:-)

PS! Du er en god venninne:-)

Skrevet

Hei!

Jeg fikk beskjed om at jeg skulle ha BMI på max. 31 når jeg skulle få IVF, det klarte jeg ved hjelp en av kjempeflink lege og kostholdsveileder. En Fedon-lignende diett passer bra til oss med pcos og kan anbefales + regelmessig trim selvsagt.

Jeg nådde grensen i grei tid før første forsøk, men etter at vi begynte i august steg vekten sakte men sikkert oppover igjen. BMI'en min var egentlig for høy i vinter da et gullegget festet seg. Legene påpekte det at jeg burde prøve å gå ned igjen, men de stoppet ikke behandlingen av den grunn. HELDIGVIS!!

Nå er jeg snart 20 uker på vei :-) Ønsker venninnen din lykke til!! :-)

Skrevet

Heia!

Jeg var inn til St Olavs våren 2006 og fikk god oppflging av de sykepleierne der. De ville bidra med noe ekstra for de som ikke fikk det til selv. Var der for å veie meg samt snakke med de 1 gang i uken. Gikk ned 10 kg på 12 uker =)

Skrevet

Jeg fikk beskjed at jeg var for tung. Hadde da en BMI på 40. Fikk beskjed å komme tilbake når BMI'en var under 35 og det er den nå. Den ligger på 34.

Vi skal ha samtale i morgen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...