Gå til innhold

ultralyd uke 18

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hei hei :-)

jeg har ikke fått ul før i uke 19 jeg, det er fordi jeg ikke har noen grunn til å få det før.. skulle ønske jeg kunne sett det lille nurket mitt litt tidligere, men får bare smøre meg med tålmodigheten,,, er i uke 11 + 4 nå, skal til legen igjen neste uke, oh håper da jeg kan høre hjertelyden.. det er ikke for tidlig det??

lykke til videre :-)

føles så uendelig lenge til ultralyden bare... men da har vi noe å se frem til... lurer sånn på hva det blir:) jeg tror det er litt tidlig med hjerteslagene enda.. jeg er i uke 11+3 og skal til jordmor for å lytte når jeg er i uke 16... hun sa at det ikke alltid kunne høres på et så tidlig stadie som vi er i nå, så for å ikke uroe noen så ville hun vente

Jeg var på første legesjekk idag og skal til jordmor om en måneds tid. Ingen ultralyd før i uke 18 og det er det normale :-)

De fleste svangerskap "går av seg selv" og trenger ikke så mye overvåking om det ikke er spesielle grunner til det. Jeg venter nummer to nå, men var frisk og fin med den første og er sikkert litt tryggere på grunn av det. Så er det bare å håpe og tro på at alt går bra.

Stol på kroppen din om det ikke er noe som tilsier noe annet :-)

Annonse

Jeg har også UL sent... uke 19 faktisk... Synes det er kjempelenge å vente. Men trøster meg med at det trolig blir lettere å se barnet, og kanskje kjønn viss mulig:) Vi er nysgjerrige:) Men mener å ha hørt tidligere at uke 12 var UL tid, men ting endrer seg vell med tiden.

Hei du...

Jeg var hos jordmor første gang forrige uke til kontroll, hun lyttet etter hjertelyd men fant den ikke. Hun beroliget meg med at det var liten sjanse for og høre den så tidlig, bla kunne morkake ligge foran foster og da var det ikke så enkelt. Hun sa jeg ikke skulle bekymre meg. Vel i går "stakk" jeg innom helsestasjonen for og undersøke om de kunne prøve igjen, selvfølgelig kunne de det og der var lyden : ) lille hjertet som banket. Tårer trillet og med ett ble alt veldig virkelig. Hun sa mange ikke kunne høre den før mellom uke 14-16 faktisk... Jeg går nå i min 13 uke.

Jeg fikk høre hjertelyd nå på fredag, og idag, og er 10 uker på vei, så er ikk for tidlig for du som lurer på om du får høre hjertelyden, men kan visst være vanskelig for noen, og spørs hvordan fosteret ligge:)

Tok foresten tidlig ul på torsdag, føles ut som en evighet å vente 8 uke til neste:p

Med førstemann var jeg til UL uke 18. Tenkte aldri på å forsøke å få tidlig UL. Andre gangen jeg var gravid mistet jeg i MA - fosteret døde uten at jeg begynte å blø. Dette ble konstatert ved UL. Når jeg nå ble gravid igjen fikk jeg tidlig UL, for å føle meg trygg på at det skulle gå bra. Tror ikke det er så vanlig med tidlig UL dersom det ikke er noe spesielt. Men flere og flere fastleger har ultralydapparat, da slik som de bruker utvendig. Som oftest går det veldig bra med spiren, så det er ikke noen grunn til UL tidligere enn uke 18. Men det debatteres jo i disse dager om man skal tilby flere UL i graviditeten.....

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...