~sjiraff~ Skrevet 23. juni 2008 #1 Skrevet 23. juni 2008 Snuppa reagerer skikkelig på myggstikk. Får store kuler og klør en del. Ser jo ut som om hun har slått seg skikkelig. I hverdagen er ikke det noe stort problem i og med at det er minimalt med mygg her, men vi har vært hos mine foreldre i helga (Norges største mygghøl), og dermed har hun fått en del stikk. Hva slags krem e.l. bruker dere på stikkene? Er det noe som funker og lindrer ordentlig?
Gothminister Skrevet 23. juni 2008 #2 Skrevet 23. juni 2008 Jeg har ikke det,men finnes noe en kan spraye på.. En liten flaske,det skal iallefall virke avkjølende og dempe kløen.. Får kjøpt det på apoteket.. Så faktisk en slik flaske på Rema 1000 her i helgen også.. Dattera til venninna mi reagerer slik som din,og hun bruker da iallefall den..
Meg + 2 prinsesser Skrevet 23. juni 2008 #3 Skrevet 23. juni 2008 Jeg har ikke merket noe på barne, men JEG derimot reagerer som pokkærn! Er som jenta di, stooore hovne kuler. Jeg er full av stikk nå også, klør og klør:/ Har fått et over øyet også, så det er rimlig hovent kan du si:-S Jeg smører med Aloe Vera jeg da, det lindrer en del av kløingen ihvertfall, jeg synes det hjelper. Ellers har jeg hørt mye bra om icegel, den kan brukes på det meste:)
Meg + 2 prinsesser Skrevet 23. juni 2008 #4 Skrevet 23. juni 2008 Og når jeg googla litt nå, så var det noen som hadde kjøpt Calendeel C-Gel, på helsekost.. Det er visst mye man kan prøve:)
Chanelle med ♀♂♂♂ Skrevet 23. juni 2008 #5 Skrevet 23. juni 2008 JA! Nest eldste her ser nesten spedalsk ut, når han blir stukket... :-/ Bruker eurox mot kløen. Klipper inn noen tips også: Lokalbehandling - salver og kremer Det finnes mange forskjellige salver og kremer på markedet i dag. Generelt kan man bruke kremer og salver som har en kløestillende virkning. De vanligst brukte er milde kortisonholdige salver/kremer som for eksempel Hydrokortison "NycoMed Pharma", Mildison "Yamanouchi" og Apocortal "Alpharma". Det vil være tilstrekkelig å smøre dette på to til tre ganger daglig i to til tre dager. Et annet alternativ er Eurax "Novartis", som er et kløestillende middel som smøres på huden. Det fines både som krem og som liniment. Dette smøres på 3-4 ganger daglig i den perioden kløen varer. Det er gjort to mindre undersøkelser som viser en effekt både på symptomer og med hensyn til forebyggende effekt. Unngå å få krem og liniment i øyne.
Himmel og hav Skrevet 23. juni 2008 #6 Skrevet 23. juni 2008 Eldstegutten min får allergipiller mot dette hele sommeren. Han får myggestikk som svulmer opp til halv tennisballstr, men med allergipiller så får han helt normale stikk.
*Vetlis* Skrevet 23. juni 2008 #7 Skrevet 23. juni 2008 Hos er det akkurat som hos Himmel og hav! Det ser helt for j..... ut! Han fikk et i panna en gang, han hovnet opp helt ned til kinnet. En annen gang, trodde legen han var bitt av huggorm, for hele beinet hovnet opp, ,men det hjelper med zyrtec!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå