Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har prøvd talkum men det virker ikke noe særlig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her bruker vi sinksalve de få gangene hun er sår.

Har hørt at potetmel er bedre enn talkum.

Skrevet

bruker zinksalve, salve fra natusan(heter bare salve), pure lan, er heldigvis sjelden jeg trenger å smøre på noe som helst.

I andre såre folder, eks på halsen og under armene bruker jeg potetmel, det er supert!

Skrevet

Inotyol! "Tetter" ikke på samme måte som sinksalve, samtidig som den lindrer. Er egentlig beregna på eksem og proriasis , men fin fin på sår stump. Det samme er å løpe naken rundt;)

Skrevet

Zinksalve, og når vi har god tid lar vi henne ligge lenge uten bleie, bare legger et tisselken under henne. da blir hun blid og fornøyd i tillegg!!

Skrevet

Weleda zinksalve med calendula eller potetmel.

Skrevet

a-creme... ser fort forskjell!

Skrevet

Hei.

Jeg bruker Inotyol når hun er veldig sår, etter en eller to dagers smøring er det fint igjen.

Skrevet

Jeg har faktisk brukt medela sin brystvortekrem, og den anbefales!!! :) Ble fin i stumpen bare etter natta over :)

• 2 uker senere...
Skrevet

herer det lufting som vi bruker i første omgang. viss han ikke blir fin til kvelden bruker vi potetmel. også bruker vi råsilkeinnlegg i bleia, da er han som ny dagen etterpå.

• 1 måned senere...
Skrevet

Barnesalve fra løve apoteket tror jeg den vi bruker heter. Den er helt super, den funker bedre enn inotyol og alle andre zinksalver vi har prøvd. Potetmel funker kjempebra på halsen og andre steder det har lett for å bli klamt, anbefaler det framfor talkum.

Skrevet

Jeg er gått over fra sinksalve til talcsalve fra Aco. Fungerer veldig bra her. Ellers må jeg jo si meg enig i at lufting gjør susen, og lillegutt storkoser seg.

• 2 uker senere...
Skrevet

Aselli sårsalve (kjøpast på apotek) er genialt på såre stumpar.

Skrevet

Her blir sårheten verre hvis vi bruker sink-salve. Lufting er bra!

Hvis det er sårt, ikke bare rødt, tar jeg litt aloe vera-gele på før lufting. Da er det gjerne fint dagen etter.

Hadde større problemer med sårhet da vi brukte papirbleier. Etter vi gikk over til tøybleier har vi mye mindre sårhet, stort sett knyttet til 'tannbleier' og andre mageproblemer.

Skrevet

Synes ingenting hjelper noe særlig annet enn å ta seg ekstra god tid når hun er sår, behandle området ekstremt forsiktig - trykke forsiktig med f,eks våt bomull, mykt papir eller kompress med et par dråper olje på når man skal ha bort avføring, ellers bare vann ved tiss, og ikke gni så mye - for så å lufttørke 5- 10 minutter. Vi har prøvd alt mulig siste uka, og det var dette som funket best.

Har prøvd sebamed stellekremen, løve salven, potetmel og sinksalve.

Men skal det funke må en være konsekvent og være forsiktig og bruke tid hver gang, for så å luftørke hver gang. Alle de som steller babyen.

Og skifting av bleie kan jo gjøres litt oftere enn ellers.

Det er i hvertfall min erfaring.

• 1 måned senere...
Skrevet

på apoteket har de en krem som heter vitapan. finnes også i salve.

den er helt uunværlig!!!!!!

bruker litt krem hver gang jeg bruker våtserviett. koster 89 kr. denne er helt fantastisk!!!!!!!!!

lukter faktisk veldig godt å. alle sier jenta vår lukter sinnsykt godt. skikkelig babylukt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...