kajfla Skrevet 22. juni 2008 #1 Skrevet 22. juni 2008 har prøvd talkum men det virker ikke noe særlig.
Jewel m/jente får gutt Skrevet 23. juni 2008 #2 Skrevet 23. juni 2008 Her bruker vi sinksalve de få gangene hun er sår. Har hørt at potetmel er bedre enn talkum.
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2008 #3 Skrevet 23. juni 2008 bruker zinksalve, salve fra natusan(heter bare salve), pure lan, er heldigvis sjelden jeg trenger å smøre på noe som helst. I andre såre folder, eks på halsen og under armene bruker jeg potetmel, det er supert!
Gjest Skrevet 28. juni 2008 #5 Skrevet 28. juni 2008 Inotyol! "Tetter" ikke på samme måte som sinksalve, samtidig som den lindrer. Er egentlig beregna på eksem og proriasis , men fin fin på sår stump. Det samme er å løpe naken rundt;)
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2008 #6 Skrevet 4. juli 2008 Zinksalve, og når vi har god tid lar vi henne ligge lenge uten bleie, bare legger et tisselken under henne. da blir hun blid og fornøyd i tillegg!!
Gjest mphs Skrevet 6. juli 2008 #7 Skrevet 6. juli 2008 Weleda zinksalve med calendula eller potetmel.
Mammasin Skrevet 11. juli 2008 #9 Skrevet 11. juli 2008 Hei. Jeg bruker Inotyol når hun er veldig sår, etter en eller to dagers smøring er det fint igjen.
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2008 #10 Skrevet 13. juli 2008 Jeg har faktisk brukt medela sin brystvortekrem, og den anbefales!!! Ble fin i stumpen bare etter natta over
MariaEW- 05.10.07♥ Skrevet 23. juli 2008 #11 Skrevet 23. juli 2008 herer det lufting som vi bruker i første omgang. viss han ikke blir fin til kvelden bruker vi potetmel. også bruker vi råsilkeinnlegg i bleia, da er han som ny dagen etterpå.
susa :) Skrevet 31. august 2008 #12 Skrevet 31. august 2008 Barnesalve fra løve apoteket tror jeg den vi bruker heter. Den er helt super, den funker bedre enn inotyol og alle andre zinksalver vi har prøvd. Potetmel funker kjempebra på halsen og andre steder det har lett for å bli klamt, anbefaler det framfor talkum.
EMC77 og JTK08 + NY? Skrevet 2. september 2008 #13 Skrevet 2. september 2008 Jeg er gått over fra sinksalve til talcsalve fra Aco. Fungerer veldig bra her. Ellers må jeg jo si meg enig i at lufting gjør susen, og lillegutt storkoser seg.
Sissi -to julibarn -07 og -10 Skrevet 12. september 2008 #14 Skrevet 12. september 2008 Aselli sårsalve (kjøpast på apotek) er genialt på såre stumpar.
Solskinnsjenta Skrevet 13. september 2008 #15 Skrevet 13. september 2008 Her blir sårheten verre hvis vi bruker sink-salve. Lufting er bra! Hvis det er sårt, ikke bare rødt, tar jeg litt aloe vera-gele på før lufting. Da er det gjerne fint dagen etter. Hadde større problemer med sårhet da vi brukte papirbleier. Etter vi gikk over til tøybleier har vi mye mindre sårhet, stort sett knyttet til 'tannbleier' og andre mageproblemer.
Vivan Skrevet 15. september 2008 #17 Skrevet 15. september 2008 Synes ingenting hjelper noe særlig annet enn å ta seg ekstra god tid når hun er sår, behandle området ekstremt forsiktig - trykke forsiktig med f,eks våt bomull, mykt papir eller kompress med et par dråper olje på når man skal ha bort avføring, ellers bare vann ved tiss, og ikke gni så mye - for så å lufttørke 5- 10 minutter. Vi har prøvd alt mulig siste uka, og det var dette som funket best. Har prøvd sebamed stellekremen, løve salven, potetmel og sinksalve. Men skal det funke må en være konsekvent og være forsiktig og bruke tid hver gang, for så å luftørke hver gang. Alle de som steller babyen. Og skifting av bleie kan jo gjøres litt oftere enn ellers. Det er i hvertfall min erfaring.
therese nyhus Skrevet 14. november 2008 #18 Skrevet 14. november 2008 på apoteket har de en krem som heter vitapan. finnes også i salve. den er helt uunværlig!!!!!! bruker litt krem hver gang jeg bruker våtserviett. koster 89 kr. denne er helt fantastisk!!!!!!!!! lukter faktisk veldig godt å. alle sier jenta vår lukter sinnsykt godt. skikkelig babylukt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå