Gå til innhold

Kan noen forklare meg hvordan voksne (eller barn) kan bli kvalt av å sove med smykke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og er det en statistikk på hvor ofte dette skjer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det må vel sette seg fast i luftrøret da. Tviler på at det skjer særlig ofte.

Skrevet

Det har skjedd. Men ikke i Norge tror jeg. Jeg tror heller ikke det føres statistikk på smykker og dødsfall.

Hvis du stoler helt og holdent på at det ikke er farlig må du jo gjøre som du vil.

Selv ville jeg aldri ha gjort det. På meg selv ja. Men ikke barna mine.

Skrevet

Da må det vel løsne og så må det svelges?

Har sovet med smykker så lenge jeg kan huske jeg, og har enda tilgode å ødelegge et i søvne eller tilfeldig ta det i munnen, kjedene er ikke lange nok til det... Kommer ikke til å slutte med det jeg.

Barna sover ikke med smykker da, er litt redd de kan hekte det fast i noe, selv om det mest sannsynlig ville skjedd under lek

Skrevet

Tja, aner ikke om det er mulig. Men jeg tar alltid kjedene av på grunn av at jeg synes det er ubehagelig å ligge med kjede (og ørepynt for den del)

Samme med ungene.

Skrevet

Dersom kjedet over lengre tid strammer på ett punkt på halsen/nakken kan dette forårsake lammelser, som kan resultere i kvelning. Dette har nok helt sikkert ikke skjedd ofte, men det KAN skje.

Det er da ikke veldig tidkrevende å ta av seg kjedet og legge det ved side av tanglasset etter tannpussen på kvelden, og da ligger det der klart til å settes på igjen etter tannpussen på morgenen :-)

Skrevet

Sikkert ikke mange som er blitt kvalt men jeg kan bare tenke meg hvor ubehaglig det må være ha et stramt kjede rundt halsen om det har kommet i en krøll. Vi hadde bare gjort noe med det men en baby eller ett barn aner jo ikke hva de skal gjøre for å få løsnet det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...