Gå til innhold

Hvor viktig er det med vendbar sittedel...?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg trodde jeg ikke skulle ha noe problem med at poden satt vendt fra meg da jeg skulle kjøpe sportsdel (ca 6 måneder) men etter å trillet han ca en måned merket jeg hvor mye jeg savnet å se han og oppleve verden med han. Endte med å kjøpe meg ny vogn som han var vendt mot meg så for meg er det veldig viktig.

Har ikke vært viktig for oss. Jeg var skeptisk da jeg begynte å bruke OTH da hun var 8 mnd men det ble en helt annen opplevelse for oss begge. Trilleturene hadde ikke vært noe kos før men da ble det bare kos. Hun stortrivdes med å se framover og se hva som skjedde rundt seg. Og det viktigste for meg er at hun trives!

Barnet mitt er 10mnd, men sitter fortsatt mot meg, barnet starta med sportsdelen etter ca6mnd, da var det fortidlig å sitte framover syns jeg, siden jeg har vendbar sittedel er det enkelt å bare snu den når behovet for å se mer av verden kommer, slippe å kjøpe enda ei vogn!

For lillemor på 13 mnd. er det likegyldig hvilken vei hun sitter, virker som om hun liker begge deler like godt. Jeg derimot syns det er utrolig kjekt å ha henne mot meg. Vi snakker og snakker og når hun sover har jeg noe nydelig å se på =).

Før hun var rundt 9 mnd. brukte vi sjeldent vogn da jeg brukte mye bæretøy, men før den tid hadde jeg ikke villet hatt henne fremover i vogn hvertfall. Tror rett og slett ikke hun hadde forstått at jeg var der selvom hun ikke så meg. Men barn er forskjellige, og dette tror jeg nok hver enkelt mamma merker godt selv =)

Annonse

Jeg kjöpte TFK Twist og da jeg bytta til sportsdel da hun var ca 7 maaneder fikk jeg et problem. Hun trivdes ikke i vogna lenger og jeg savnet kjempemasse og se henne............Jeg kjöpte meg en brukt Emmaljunga Classic sport til 500 kr (!) og det ble plutselig göy og gaa ut og trille igjen....Naa er hun 15 maaneder og bruker Emmaljungaen ennaa. Hun begynner naa og vise interesse til og se fremover noen ganger, men naar hun er trött og litt grinete vil hun bare se meg. Jeg anbefaler paa det sterkeste vendbart.....

jeg syns også det er superkos å se lille gutten min så jeg kjøpe også ny vogn da han vokste ut av bagen på OTH. Vet ikke om han syns det er et must, men jeg syns det er så kos å prate med han og bare nyte synet liksom... Men beholder OTH for den er jo den absoutt beste sportsvogna jeg har hatt, men nå i mellomperioden syns jeg det er godt å ha en ekstra vogn

Hei! Jeg holder på med vindushopping når det gjelder barnevogn foreløpig, men her om dagen så jeg en vogn som jeg likte veldig godt. Det er en duovogn som heter Hartan eller noe. Den har et understell som man kan snu med meget enkle grep (håndtaket altså). Da kan man jo velge om man vil ha barnet fra seg eller mot seg. Hvis noen kjenner til denne vogna, kom med tilbakemelding;)

Jeg synes også det er veldig viktig å kunne se barnet mitt, samt la det se meg. Ihvertfall når de er knøtt, og den første tiden de sitter i sportsvogndelen. Har erfart at min nå 2-åring har sittet stort sett vendt mot meg helt til nå.. Så for meg er det kun vendbart som gjelder. Og da vendbart håndtak, litt pes etterhvert som barnet vokser å måtte klikke av hele sitteinnsatsen med barnet,vognpose osv oppi, særlig for en mor med skrøpelig bekkenmuskulatur.. Så her blir det vendbart håndtak- igjen. :)

Vi kan vippe håndtaket over så han ser frem eller mot meg. Veldig praktisk. Jeg liker aller best å se gutten min, men av og til vil han ikke sitte i vogna med mindre han kan følge med fremover. Mannen min velger nesten alltid å la ham se fremover. Da han var under et år hadde vi han alltid mot oss.

Kjekt å kunne bytte på etter sola også, samt når han sover flatt liker jeg ikke å gå i bratte bakker så hodet hans ligger nedover, da er det greit å snu synes jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...