Gå til innhold

Når begynner dere å handle inn utstyr?

Anbefalte innlegg

På førstemann begynte vi å handle vogn, seng, stellebord og litt klær i midten av juni. Hadde termin i midten av august, men hun kom den 1.8.

Denne gangen har sambo alt kjøpt bittelitt klær, men jeg tør ikke enda denne gangen heller...

Når begynner dere å kjøpe inn?

Fortsetter under...

Har kjøpt inn en god del klær + et soveskinn. Og så måtte jeg bare slå til da en kollega skulle kvitte seg med en del utstyr, til spottpris :-) Det er kanskje litt tidlig, men vi venter med å kjøpe de større tingene en stund til! :)

Jeg har kjøpt en god del allerede, bilstol, klær, babysitter, ammepute osv... Skal overta vogna til svigersøster og den kjøper vi ganske snart, får også seng hos henne, pluss at jeg får stellebord hos min mamma og den skal kjøpes i sommer!! Tror ikke det har noe som helst å si nårtid man kjøper utstyre, det som skjer vil skje uansett tror nå jeg....:-)

Det blir nok lenge til. Kommer ikke til å handle inn noe før etter uke 30 i alle fall. Er 21 uker nå. Vi hadde ikke handlet inn noe sist, som vi var glad for da vi ikke fikk med oss gutten vår hjem. Hadde vært ekstra trist å sitte med en masse babyutstyr da. Så vi venter i alle fall til terminen begynner å nærme seg...

Annonse

har handlet det meste faktisk... har selv sagt at jeg ikke vil handle utstyr før de siste ukene.. men har bestemt oss for å kjøpe brukt.og da har vi passet på de tilbudene som har kommet , og har nå bilsete, vogn, vippestoler, stellepute, babygym, alt er handla for under 5000 til sammen:) har handlet klær når det har vært på tilbud også:)

er 20 uker på torsdag..

Vi har fire bodyer, en liten trøye og en liten bamsejakke. I tillegg har jeg heklet et rosa sengeteppe til mini-prinsessa :) Det er hele beholdninga her i huset, jeg er forresten ca 21 uker.

Jeg vet ikke helt hva vi trenger ennå så jeg venter med å handle til litt utpå høsten tenker jeg. Tar kanskje litt etter litt hvis jeg kommer over noe lurt. Regner med at det blir noen tusen hvis man skal kjøpe alt på samme lønning...så man må kanskje ta litt etterhvert. Vi synes det er litt vanskelig å vite hva vi skal kjøpe siden vi ikke har noen erfaring med babytinger.... meeen det ordner seg nok:) Det går jo an å kjøpe ting etter fødselen, når man ser hva man har behov for:)

Vi er i uke 20, og har allerede ordnet med vogn, 16 skuffers-kommode, fisher price "jungel-vugge", en god del klær fra 0/3 måndter, en fantastisk bæsjebøtte, uroer, blå bokstaver og sprinkelsengen skal hentes ikveld.

Kjøper alt brukt av venner og bekjente, tåpelig å MÅÅÅÅ kjøpe ny vogn, så har kjøpt naboens til 500 kr(2 år), sprinkelsengen til 600, kun handlet klær på 50% og handlet litt på ebay.

Det eneste vi har betalt full pris for et de blå bokstavene, 25 kr stk`et..hehe, var ikke bare bare å lete frem navnet William, der nesten alt var utplukket:S

Jeg er 19+2 i dag, og vi har ikke kjøpt inn en ting, dvs jeg har en body i str 56 liggende - den var egentlig ment som barselsgave til ei venninne, men jeg fant ut at hun allerede hadde en lik ;)

Tenker vi starter litt pent i august/september, må nesten spre utgiftene litt utover skal man få kjøpt alt (og det er ikke de store tingene som "bekymrer" meg, heller summen av alle de små...)

Vi har egentlig det meste i hus allerede, har barn fra før så klær har vi masse av (nesten litt trist å ikke måtte kjøpe noe klær), vogn og bilsete kjøpte vi av søster til samboeren min fordi ho skulle bli kvitt det, seng og vugge har vi, babyhuske, skinnpose, dyner, sengetøy osv har vi også. Eneste vi skal kjøpe er en vippestol og noe småtteri som kluter, nye håndklær ol. Egentlig veldig kjedelig! Hehe, jeg vil handle!!! Er 22+1

har kjøpt inn en del allerede jeg for synes det er så gøy:) 20 uker på vei. Kjøpte vogn for noen uker siden, og det var egentlig helt sprøtt gjort så tildlig! Måtte bare le av meg selv hehe. Men den kostet 1800kr inkl. Alt og hadde egentlig kostet 4500! Etter at jeg nå var på ul og fikk vite at vi venter jente så er jeg helt vill med å kjøpe inn rosa og søte prinsesseklær! Vi har en gutt fra før så det er så kjekt med jente denne gangen:) når det i tillegg er salg nå og det kommer inn kjempemasse fint i høstkolleksjonen så klarer ikke jeg å la vær å handle inn ivertfall! prøver jo å begrense meg litt hehe... Men det er jo så mye fint å søtt til jente!

Er 20 uker på vei, og har ennå ikke kjøpt noe. Men til uka dra samboeren min og jeg opp til Trøndelag hvor broren hans bor. Av dem skal vi sansynligvis kjøpe vogn og litt diverse utsyr. Så om to ukers tid, når vi kommer hjem igjen, har vi plutselig masse... :D som jeg gleder meg. Det eneste jeg har fra før er en body og en snekkerbukse str 56 som vi fikk i gave av en kollega :o)

Snakket med en nabo også er for leden som fikk barn november i fjor, og han anbefalte absolutt å begynne å kjøpe inn allerede nå. Da får man delt utgiftene jevnt utover i steden for å pluselig måtte ut med flere tusen på én måned. Jeg tok til meg tipset, hehe, selv om samboeren min gjerne kan vente litt til... Jeg er jo helt gira. Kan knapt vente både på å kjøpe utstyr, og på at babyen skal komme :o)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...