Vannmann35 Skrevet 22. juni 2008 #1 Skrevet 22. juni 2008 Min kjære bestefar het Arne, og jeg liker tanken på oppkalling. Men - Arne har aldri vært yndlingsnavnet mitt akkurat, men jeg smaker litt på det nå - og det er jo egentlig ikke så verst - tror jeg... Hva tenker dere?
Gjest Skrevet 22. juni 2008 #2 Skrevet 22. juni 2008 Arne,- jeg liker egentlig ikke den type "gubbe-navn" men det er litt kult, når man smaker litt på det.. Litt artig navn, egentlig. Men ingen storfavoritt, hva med Arnfinn, det synes jeg er tøft:) Arna til jente er og litt kult..
Gjest Skrevet 22. juni 2008 #3 Skrevet 22. juni 2008 Det heiter min bestefar også Har i tillegg ein ung Arne i familia, så assosierar det ikkje berre med gamle menn. Flott navn -enkelt, ujålete og lite brukt no.
prebs Skrevet 22. juni 2008 #5 Skrevet 22. juni 2008 Arne heter bestefaren min også Han er allerede oppkalt. Synes det er et flott, norsk navn. Eventuelt kanskje med et navn i tillegg: Arne Johan Arne Johannes Arne Christian For eksempel:)
partyoffive Skrevet 22. juni 2008 #7 Skrevet 22. juni 2008 Det er et navn jeg ikke klarer og like. Mange 'gammelmann's' navn som har kommet tilbake blant små gutter som kan være flotte, men vet ikke helt med Arne, nei. Anton, Albert, Henry, Gustav, Edvard = ja, men ikke Arne tror jeg. Kan du kanskje bruke Arne til mellom navn? Vi har brukt oppkalling's navn til mellom navn på våre. Fint og symbolsk og få de med om man ikke akkurat har det til forravnet man bruker daglig.
Vannmann35 Skrevet 22. juni 2008 Forfatter #8 Skrevet 22. juni 2008 Prebs, tenkte faktisk på både Arne Johan, og Arne Christian :-) Ellers har jeg tenkt på Arne Olai, men vet ikke helt jeg - får tygge på det litt.
Slumdog Skrevet 23. juni 2008 #9 Skrevet 23. juni 2008 Jeg liker vanligvis "gamle" navn veldig godt, men Arne klarer jeg ikke synes er fint i det hele tatt...
Vipsenmamma Skrevet 23. juni 2008 #11 Skrevet 23. juni 2008 Arne er et helt greit navn, men ikke noe jeg ville valgt selv. På den annen side er Arne en mye tøffere kar enn Nathaniel eller Leander.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå