Lykkeliten86 Skrevet 22. juni 2008 #1 Skrevet 22. juni 2008 Noen råd eller tips ? Er ditt lei hele amminga ! liker det ikke i det hele tatt, og føler meg ikke vel med det å slenge frem puppen
OsloMor Skrevet 22. juni 2008 #2 Skrevet 22. juni 2008 Det er vel bare å bite det i seg og fortsette med ammingen, eller slutte med bryst for å gi mme istedenfor, dersom du mener du ville følt deg mindre uvel og lei med flaskemating.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2008 #3 Skrevet 22. juni 2008 Når du har besøk, kan du ta deg en tur inn på soverommet og amme. Når du er på besøk, kan du spørre om de har en krok eller et rom der du kan amme litt i fred. Når du er ute, kan du gi pumpa melk, eller erstatning. (Men det føles enklere å amme ute etterhvert) Jeg vet ikke helt hvor lenge du har holdt på, men det blir bedre etterhvert.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2008 #5 Skrevet 22. juni 2008 Du er veldig heldig som får til ammingen. Vi kan gjerne bytte:-)
3-prinser Skrevet 22. juni 2008 #6 Skrevet 22. juni 2008 Har det akkurat som deg, "Nybakt mamma". I tillegg har jeg for lite melk. Så jeg går sakte men sikkert over til mme. Ammer nå bare 3 ganger pr døgn. Kan også fortelle at junior er mer fornøyd med mme på flaske enn puppen. Han ble aldri ordentlig fornøyd etter ammemåltidene. Tok energien ut av meg. Vi har nå alle en mye bedre hverdag med en fornøyd og mett liten gutt :-) Jeg fullammet mine to første gutter i 6-7 mnd og synes det var helt greit. Nå synes jeg ammingen har vært et pes uten like. Kanskje det har noe å gjøre med at det er 7 år siden sist gang jeg ammet? Ting forandrer seg.
Yrha Skrevet 23. juni 2008 #7 Skrevet 23. juni 2008 Kan nesten love deg at du blir mer vant til det. Det tar lenger enn 6 uker for mange å bli vant til amming, få inn rutiner, osv. Jeg likte det ikke de første 3 mnd, men syns det er såå topp nå Prøv å følg rådene over om å finne deg en krok, eget rom, gi pumpet melk på flaske. Men hvis det føles skikkelig ubehagelig, er ikke det noen som helst god forutsetning for videre amming, og da er det kanskje best å slutte... Man må liksom ha rette innstillinga, hvis du skjønner
Lykkeliten86 Skrevet 24. juni 2008 Forfatter #8 Skrevet 24. juni 2008 Takk for flotte svar, kommer til å prøve litt til. men dette tar allt enerig fra meg, og gutten min er skjelden fornøyd ved puppen. så blir det ikke bedre så slutter jeg nokk snart
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2008 #9 Skrevet 24. juni 2008 Ja, da har du jo unnskyldningen din klar . Rart at du ikke nevnte at gutten din er misforsnøyd ved puppen i første innlegg da, for da handlet det bare om dine følelser og hvor misfornøyd DU var. Amming tar mye energi, det er derfor det kalles en jobb, en jobb ikke alle takler/vil utføre. Får håpe du ikke angrer på innstillingen din senere da.
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2008 #10 Skrevet 25. juni 2008 Hei HI! Jeg sliter også med amminga. Gutten min blir aldri helt fornøyd etter amme-måltid. Derfor har jeg kjøpt meg en elektrisk brystpumpe, og gir han på flaske. Det blir mer jobb, men det er det som fungerer best her. Og han får jo morsmelg selv om den kommer ut av en flaske.
søtnos venter nr 2 Skrevet 26. juni 2008 #11 Skrevet 26. juni 2008 jeg slet masse med ammingen fra starten av, og det ente med kraftig brystinfeksjon og jeg måtte tilslutt operere dren inn i puppen. Men jeg prøvde hardt i 7 uker. Men sønnen min lå på puppen hele tiden, ble aldri fornøyd, ei heller sov han. Etter operasjonen sluttet jeg å amme, og gikk over til mme. Og jeg har helt klart fått en ny baby som sover masse...endelig. Men dette var noe som ble nødvendig for meg å gjøre på grunn av operasjonen. Men jeg savner å ha den "kosen" man får ved ammingen. Og det at maten alltid er rett rundt hjørnet. Men det aller viktigste er at vi er tilfredse og fornøyde med det valget vi tar, om vi gir flaske eller ammer. For babyen merker det kjempe godt. Har du det bra som mamma, har babyen det også kjempe bra. Masse lykke til.
Lykkeliten86 Skrevet 26. juni 2008 Forfatter #12 Skrevet 26. juni 2008 Ja helt sant, føler vi er inne i en ond sirkel for tiden. gutten min er urolig og da blir jeg frustrert og urolig jeg også...så slik som det er nå så har ingen av oss det noe særlig bra. pumper meg for mm, men får ikke ut nokk mm med tanke på hvor mye gutten min vil ha. så nå har jeg kjøpt mme og skal prøve å gi det, og se hvordan det går. takk for tilbakemeldinger
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2008 #13 Skrevet 28. juni 2008 Mitt tips: Blås i hva alle andre mener og gi mme om det er det som er best for deg og barnet ditt! Det er DITT valg og ingen andre vet hvordan din situasjon er.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå