Gå til innhold

Hjelp...Er dritt lei amminga

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen råd eller tips, er gjærne ikke rette plassen å skrive dette innlegget...men er ditt lei hele amminga ! liker det ikke i det hele tatt, og føler meg ikke vel med det å slenge frem puppen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo opp til deg hva du gjør, men det er kanskje litt feil plass å spørre. De fleste her ville ha gitt en lillefinger for å få til amminga, så vi kan vel ikke helt forholde oss til det. Prøv ammedebatten eller spør helsesøster?

Skrevet

Ok, ja mulig det er feil plass å spør. beklager så mye viss det var til bry eller plage for noen

Skrevet

Skjønner deg godt.. Møkk lei jeg og... Men frøkna mi vil ikke ta flaske...

Skrevet

Ok, jo min tar heldigvis flaske :)

Skrevet

Du har jo lov å spørre :)

Jeg kan si at det viktigste (for meg ivertfall) var å sette meg ett mål, så lenge ville jeg prøve å få til ammingen, gikk det ikke på den tiden så gikk jeg over på mme og flaske.

Nå var det ikke pga at jeg ikke var komfortabel med ammingen, men syns det er ett godt råd uansett;)

Og trivs du ikke med ammingen, så må du ikke amme.

Kan jeg spørre hvor gammel babyen din er?

Skrevet

ja takk for det, det var eit godt råd.

nei trives ikke med amminga og jeg føler det går ut over gutten min.

han er 6.uker. har vert en del tull med tanke på amminga i 3.uker nå, gutten min virker urolig og lite fornøyd, så da blir jo jeg også urolig og ikke minst frustrert.

skal fra og med i dag prøve med litt mme, og se om han blir mer fornøyd da

Skrevet

Min sønn (nå 7 uker) var også veldig misfornøyd hele første måneden. Orket ikke maset med amminga og hele tiden tanken på om han i det hele tatt fikk nok mat. Fant fort ut ved å prøve mme at jeg hadde for lite melk selv. Så her har redningen blitt mme. Han får bare mme på dagen, så får han pupp på natta. Har fått en helt annen unge, MYE MER fornøyd.

Skrevet

ja jeg gjorde det samme, begynt med mme jeg også, og fant fort ut at jeg har for lite mm. nå får gutten min mme på dagen og mm på natta. og han er en helt annen gutt. nå sover han jo mye i forhold til hva han gjorde tidligere og er ellers blid og fornøyd.

men klarer jeg å beholde mm ved å bare amme på natta ? for jeg vil jo ikke miste mm, synest at det er greit å amme på natta så lenge gutten min er fornøyd med det.

Skrevet

Det skal jo regulere seg etter hva baby`n tar og hvor ofte man ammer. Men ingen "regel" uten unntak. Jeg satser ihvertfall på at jeg klarer å opprettholde nattamminga.

• 1 måned senere...
Skrevet

jeg har også for lite melk, har hatt det siden han var 3 mnd, og har slitt m amming i perioder i de siste 3 mnd. men uansett hvor lei jeg har vært og trist og usikker så har det riktige vært for meg å alltid tilby pupp før flaske. dermed får han både pose og sekk og jeg er også glad!

Skrevet

Det er lov å si! For for noen så er ikke amming verken lett eller kos. Her har det vært åpne sår på brystvorter som gjør amming utrolig vondt, brystbetennelse som gjorde meg skikkelig syk og ammestunder som går over timen. Men nå har vekten på jenten gått ned så da er vel det grunnen til at det ikke går så bra, jeg har enten ikke nok melk eller så lite næringsrik melk? Ikke vet jeg men nå ammer jeg og gir tillegg. Mye styr når man samtidig skal ta seg av storebror på 16 mnd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...