Gå til innhold

Spist lite idag, hva med produksjonen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har begynt med smaksprøver på grøt og han spiser da logisk sett mindre morsmelk, ammer han. Får en flaske med mme om kvelden og en midt på dagen. Men idag har han nesten ikke villet ha pupp på de andre måltidene.... Kjenner det sprenger litt på- og håper han vil spise godt på neste måltid i 18 tiden. Men hva om han ikke gjør det?

Puppen vil jo ikke bli tømt, vil produksjonen går ned etter en slik dag??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er veldig greit å pumpe ut en del når man har en slik dag. Ellers, alltid pupp først i tilvenningsfasen. Ved hvert måltid. Og mme er ikke nødvendig når han får mat, vel?

Skrevet

HI igjen

Har valgt å forsiktig trappe ned amming, så får en flaske midt på dagen også. Da blir han mer fornøyd enn med bare pupp til alle måltid. Men gir mme før grøten.

Måtte pumpe brystet igår, han ville virkelig ikke ha. Hvertfall ikke det ene som var heeelt sprengt. Men ga han det i flasken og ble da fornøyd.

Skrevet

Det er en "farlig" vei du er på nå, barnet begynner å foretrekke flasken. Anbefaler at han får melka på kopp eller med nyfødtsutt på flasken, den med ett hull eller bittelite hull. Han MÅ jobbe evt ikke få sugetilfredstillelse fra flasken, eller så blir det lite amming fremover! Om du vil amme lenger da?

Skrevet

Hi igjen....

synes det e litt drøyt du sier det du gjør nå, for det kan vel nok være sann for noen. men jeg har kombinert flaske med pupp siden barnet var mindre enn to måneder. og jeg vet at det går bra, helsesøster sa at så sant man bare han lite hull i tutten. har kun 2 hull, som er "for lite" i forhold til alderen på barnet. dette funker fint for oss og har gjort det i lang tid nå. så forsiktig før du kritiserer andre.

og ja jeg skal amme til barnet er 6 måneder minst, evt videre også om morgen eller kveld.

du svarte jo ikke på spørsmålet, siden du først gikk inn på tråden. men har funnet ut av det selv her nå, både ungen og jeg er fornøyd og det er det viktigste.

Skrevet

Du misforstår meg, og jeg hadde kanskje ikke full info da jeg svarte. Det er ikke så lett når man ikke sitter forran hverandre og prater. Poenget med "farlig" (kanskje feil ord ;) ) er at det ofte blir slutt på melka ganske fort, for de fleste, slik du beskrev det. Men mange delammer lenge. Flaskeposten.org har mye om det.

Skrevet

HI igjen

Men uansett ka du meine, ver forsiktig med å sei sann igjen. Eg har no delammer 2 måneder uten problem i det hele tatt.

Ikke slutt på melka her, strømmer fritt enda og har godt med melk. Dette er bare et valg jeg har tatt!!!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...