mamma06og 10 Skrevet 22. juni 2008 #1 Skrevet 22. juni 2008 og hva er best når man skal ta bilder av hodet ?
Gjest Skrevet 22. juni 2008 #2 Skrevet 22. juni 2008 MR da blir du kjørt inni en slags tunnel maskin med bråkelyder - så best du ikke har klaustrofobi . Hele kroppen kjøres inn. CT er en stor røngten maskin som du kan sammenligne med en smultring - du kommer ut igjenn på andre siden
Septemberstjerna og Martine Skrevet 22. juni 2008 #3 Skrevet 22. juni 2008 CT er røntgenstråler, som ikke er så bra i for store mengder. MR er bilder uten røntgen (såør meg ikke åssen), og er ikke skadelig. Jeg utredes for øyeblikket, hodet, og jeg har tatt MR 2 ganger. Den andre gangen var med kontrastvæske. Skal ta nye bilder nå i ferien for å se event endringer. Så jeg ville jo tro at MR er det beste for å ta bilder av hodet, siden det er det legene gjør med meg
Septemberstjerna og Martine Skrevet 22. juni 2008 #4 Skrevet 22. juni 2008 Nei, det er bare overkroppen som kjøres inn i trommelen om det er hodet de skal ta bilder av
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå