Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er vel alle slik at vi kjøper noen plagg, bodyer før barnet har kommet. Det jeg lurer på, er om dere vasker de plaggene før dere bruker de, eller om dere bruker de uten å vaske de først?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vasker alt først... Mye fabrikk farge osv som sitter i nye klær...

Skrevet

Mye kjemikalier i nytt tøy som baby kan få allergisk reaksjon av. Så her vaskes alt til den lille!

Skrevet

Her er alt vasket ja - men bare på 30 grader og "daglig vask", sånn for å få skylt ut skikkelig alt som er av støv og dritt fra fabrikk og butikk... Har merket selv at jeg av og til reagerer på nye klær om jeg ikke vasker før bruk nå i svangerskapet, så det er vel ikke utenkelig at en liten pode reagerer heller.

Skrevet

Jeg har fått beskjed på sykehuset at det er lurt å vaske de klærne som kommer i fra Norge 1 gang før man bruker dem pga at man vet ikke hvor lenge disse klærne har ligget i pappeske på et lager ol.

Og de klærne som man arver eller kommer fra utlandet burde vaskes 2 ganger før man bruker dem. Jeg vet ikke helt grunnen til dette, men jeg vasker alle klærna 1 gang før de skal brukes.

Når jeg får klær fra venner og familie nå så kaster jeg de rett i skittentøyskurven og vasker dem sammen med klærna våres. Og så bretter jeg dem sammen og putter dem i kommoden til lillegutten vår :)

Skrevet

Det er visst også viktig å bruke et vaskemiddel som er skånsomt og uten parfyme. Jeg har gått til innkjøp av neutral.

Jeg har vasket alt det nye jeg har kjøpt, men det jeg arvet har jeg ikke vasket. Det fikk jeg ferdig strøket og pent brettet sammen. Så det er jo nyvasket og fint.

Skrevet

Her vaskes alt av klær,om det er arvet eller kjøpt nytt. Hygiene er veldig viktig og de små kan fort utvikle allergier. Det er som sagt ovenfor her viktig at det ikke er parfyme i vaskemiddel,jeg bruker blenda sensitiv og er veldig fornøyd med det.

Skrevet

Jeg vasker babyklærna sammen med klærna til meg og sambo. Jeg MÅ ha litt lukt i klærna så her har ikke jeg brukt noe Blenda Sensitiv på babyklærna. Jeg bruker det skyllemiddlet som vi bruker frem til jeg ser at lillegutt reagerer på det. Man vet jo ikke om ungen reagerer på skyllemiddlet dere bruker eller ikke. Så hvorfor kjøpe Blenda før man er helt sikre? Kjedelig å bare la en flaske med Blenda stå på badet og samle støv :P hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...