Gå til innhold

Noen som har UL-bilde av en forhøyet nakkefold?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er ikke så lett å se det for en som ikke er ekspert, men jeg har opplevd det og det så ut som om det var en del væske rundt hodet. Nå har jo fosteret stort hode uansett, så jeg syns du skal vente til du kommer på UL og får vite noe sikkert. Legen forteller det, og i mitt tilfelle så ble det ikke pakket inn på noen måte heller. Dette dreier seg jo om en privat UL gjør det ikke? Da vet jo legen at det er fordi du ønsker å vite dette at du oppsøker klinikken. Det som skjer videre er at du blir henvist til eksperter, og det går fort, gjerne dagen etter. De forstår jo at ventetiden er et mareritt i en sånn situasjon. Etter ny UL undersøkelse der får du tilbud om fostervannsprøve, som gir 100%sikkert svar. Dette svaret tar det opptil en uke før du får svar på, og en utvidet prøve 3-4 uker.

Men UL kan ta feil, jeg kjenner flere som har fått beskjed om mistanke om alvorlige ting, og etter fostervannsprøven har de fått beskjed om at alt er bra. Derfor bør du prøve og slappe av frem til du får et sikkert svar på akkurat ditt svangerskap.

Kromosomfeil kan bare sees frem til uke 15. Derfor mener mange leger at alle kvinner burde få tilbud om UL i dette tidsrommer, i tillegg til UL i uke 18.

Etter å ha vært gjennom dette selv så er mitt råd til alle jeg kjenner at de selv oppsøker en privat klinikk og får privat UL, det er det virkelig verdt!

Lykke til, håper alt går bra :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...