Gå til innhold

hvor lenge blødde dere etter SA?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg blødde først kraftig ei uke, så halvannet døgns opphold (hvor jeg trodde det hadde stoppet). Så fortsatte det imidlertid med sparsom blødning i ei uke til, mot slutten mest som littegranne brunlig utflod. Tror nå at det er i ferd med å gi seg helt, men samtidig synes jeg at jeg har en svak smerte/murring i underlivet. Er dette normalt, eller bør jeg få en kontroll? synes legen sa noe om at det ikke var helt bra dersom det stoppet opp, og så startet igjen, men vet ikke om dette gjelder dersom det bare er en gang det stopper opp... (ønsker å komme "i orden" igjen så snart som mulig, så jeg kan forsøke å bli gravid på nytt ;-)

(hører kanskje med til historien at før selve aborten blødde jeg bare to døgn)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg blødde bare helt svakt i to dager jeg. Men jeg fikk en utskrapning for å være sikker på at alt hadde kommet ut. Tror på at jeg hadde en god lege som hadde vært veldig nøye, og jeg tok det svært rolig og løfta ingenting tungt de første ukene..

legen sa at jeg måtte ta kontakt om jeg fikk langvarig blødning, for det skulle ikke blø mere om han hadde gjort alt bra og jeg tok det med ro..

Skrevet

Hei.

Jeg har nett mistet. Jeg begynte med blødning 3 dager før jeg mistet. Da blødde jeg for meste på toalettet og da var det mye. Nå 3. dagen etter sa blør jeg knapt. Tok tabletter i går for å få ut siste rest av blod. Jeg har bestilt time til akupunktur for å normalisere syklusen igjen.

Håper jeg slipper flere dagers bødning som du har opplevd. Legen sa til meg at jeg kan blø til og fra i flere uker. Men, om jeg fossblødde måtte jeg ta kontakt med dem igjen.

Skrevet

Min varsel kom med brunt utflod, noe som kan være tilfeller selv uten abort. Men to dager etter kom det blod, da det var smerter i tillegg dro jeg til legevakten. Ble henvist til gyn, fikk UL, og ble sendt hjem med stikkpille. Totalt hadde jeg en uke med kraftige blødninger, og en uke med spotting/brunt utflod. Jeg fikk beskjed om at dersom det kom urimelig mye, eller jeg fikk feber, eller smerter burde jeg dra til kontroll. Smertene mine forsvant i løpet av den første uken hvor blødningene var sterkest. Etter det kom neste mens på riktig syklus fra første blødningsdag. Håper du ikke er så bekymret, for det kan være normalt. Lykke til.

Skrevet

Jeg blødde 7 dager, begynte svakt en ettermiddag og tok seg opp etter hvert, var kraftigst 3. og 4. dag, da var det også noe klumpete. Hadde ikke pauser, men ville nok pratet med lege om jeg hadde hatt det...

Har IKM i dag, og hvis den ikke kommer håper jeg det er av andre grunner enn forstyrret syklus ;-)

Lykke til, håper det går bra for deg!

Skrevet

Jeg fikk beskjed om å regne med å blø i 1-2 uker og at det var normalt med en dags pause innimellom. Jeg har bare hatt litt brun utflod etter utskrapningen. Regnes det som blødning ennå?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...