Gå til innhold

Jeg ser ned på foreldre som kjøper billige møkkaklær på Sparkjøp.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Takk til 15:01 som nå viste oss caps lock og utropstegn. Bortsett fra det fikk jeg fint lite ut av svaret ditt.

Skrevet

Det mest fascinerende ved denne tråden er at HI faktisk får svar...

Skrevet

takk for tipset :) tenkte jeg skulle dra på spar kjøp til mandag å kjøpe klær til småtten som kommer i januar. utrolig glad for at vi har sånne butikker for oss fornuftige..

men du HI er jo tydeligvis veldig lettlurt hahahaahha

Skrevet

Du sier det handler om etikk og å ikke støtte utnytting av billig arbeidskraft. Jeg støtter tanken om å handle etisk. Men jeg undrer meg over etikken i det å se ned på folk som ikke gjør det...det er greit nok å handle etisk så lenge man har råd til det. Men det er ikke alle mennesker i dette landet som har like god råd som det som etterhvert kan kalles øvre middelklasse.

At overklassen ser ned på dem som er under seg er vel ikke noe nytt i denne verden, men det er vel strengt tatt derfor vi har hele problematikken med skeiv fordeling. Så på en måte skyter du deg selv i leggen, det er holdningene til folk som deg som er rota til elendigheten...

Skrevet

Vet du-jeg syns ikke klærne på Sparkjøp er noe særlig.... trange i halsen, og raknet fort med knappene. Så kan ikke sammenlignes med f.eks. Nøstebarn eller Janus-ulla (kan for all del være at de selger Janus på Sparkjøp forresten...). Men uansett: Det er jo bra at ulike folk handler ulike plasser for å holde næringslivet i sjakk! Og jeg er ikke HL!

Skrevet

ja ja ja 15:01 person her

For å si det sånn man trenger ikke kritisere andre for at de ikkje har økonomi!! man trenger ikke kle barna i dyreklær forde man skal vise at man har penger!!

Ull å undertøy er helt greie klær fra sparkjøp!! har selv mange ganger handlet sånne klær der til min datter!! hun har ikke brydde seg bare hun har vært varm er det det viktigste!!!!

å hm er jo billigkjede det også!! eller handler du kanskje klærne dine der!!

Skrevet

Bare for å ha det sagt,

Regnklær og utetøy hos sparkjøp fikk best i test på tv2,hehe.SÅ,vet ikke jeg HI......

Skrevet

Klær på sparkjøp er faktisk ikke billige!! Synst det er dyrt der jeg, finner mye billigere klær på h&m, cubus, lindex, kappahl osv.. Synest også at størrelsene på klær på sparkjøp er helt på tryne, passer ikke til mine barn ivertfall..

Men ja, har kjøpt noe der, men ikke mye.

Du kan ikke være god i nøtta om du ser ned på oss som kjøper noe på sparkjøp

Skrevet

så det hi best i test------

gå å vugg

Skrevet

Så bra at jeg ikke bryr meg om hva du mener da ;o)

hehe...dagens latter :)

Skrevet

Huffda, hvor naiv går det egentlig ann å bli? Tror du virkelig at alle klesprodusenter av dyre barneklær i verden, har rent mel i posen når det gjelder til barnearbeid? Det er ikke ensbetydende at billige klær er laget av barnearbeidere, mens dyre klær lages av betalte voksne folk.

Jeg skal heller si meg enig i at kvaliteten kanskje ikke alltid holder stand på en slik butikk, så hovedinnkjøpene mine ville jeg tatt et annet sted, men på plagg som ikke nødvendigvis må holde så lenge, kunne jeg gjerne kjøpt der. Fordi det passer meg. Hva venninnene mine gjør, eller kollegaer, naboer osv , får være opp til dem. Det kunne uansett ikke ramlet meg inn å dømme dem på noen som helst måte. Vi skal jo tross alt være forbilder for ungene våre som vi her inne går og venter på, eller nå oppdrar.

Tenker nå jeg da...

(Har høy utdannelse , god jobb og inntekt om det er av betydning..)

Skrevet

Jeg ser ned på overfladiske mennesker som tror de er noe fordi de har dyre klær....

Liksom så barnslig måte å hevde seg på....

Skrevet

Hørt slikt tull da!! Var da ikke med måte hvor naive og lavstatusrangert dere trygdesnyltende, etisk umoralske og småhissige hormonbomber var på dette klesfeltet da!! At hun som smykker seg med legetittel skal fremstå som noe forbilde for at de ikke er lavstatus er det mest idiotiske jeg har hørt!! Det er faktisk bevist at barn av leger oftest går for lut og kaldt vann, pga foreldrenes notoriske trang til å smykke seg med fine titler!! Jeg handler forrøvrig mine klær gjennom lindex, cubus osv... synes faktisk flere burde gjort det også fremfor slike søppelklær man kjøper fra gufne sparkjøpbutikker!!

Hi.

Skrevet

Du sitter her for mye!!

Hi.

Skrevet

Jeg ser ned på foreldre som ikke har bedre ting å gjøre enn å skrive tøysete innlegg, kun for å provosere, på dinbaby.com. Husj, ut i hagen med dere!

Skrevet

Med de korte beina og hengerumpa du har så tviler jeg sterkt på at du er i stand til å se ned på noen!!! grunnet tyngdekraften og kortvoksthet:-)

Hi.

Skrevet

Mammamora- helt enig i det du sier.

Jeg er også enig i HI at det klesindustrien er en rotten bransje (men du virker jo aldri så lite rotten sjøl:-) og at klesfabrikker i lavkostnadsland som feks Kina, Sri Lanka og sør-Korea har blitt assosiert med dårlige vilkår for sine ansatte og barnearbeidere.

Skrevet

Haha... Nei, kjære deg, personen du ser på skjermen din er ikke meg, det heter speilbilde ;)

Skrevet

For å avslutte denne tråden så vil jeg bare si at jeg har ledd mye når jeg har lest svarene deres. Hahahahahaha..! :D

Dette var et tulleinnlegg for å provosere de som ikke forsto det!

HI

Skrevet

Hva er galt med økonomisko? Jeg har flere fine par derfra, og jeg er en såkalt skoavhengig. Det er mange fine sko på Økonomisko!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...