Anonym bruker Skrevet 22. juni 2008 #1 Skrevet 22. juni 2008 Det får liksom være måte på å synke lavt på rangstigen! Hvorfor ikke støtte Fretex i stedet for?
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2008 #4 Skrevet 22. juni 2008 tenkte på samme måte.. men så fikk jeg barn selv.. Og barn griser og bruker mye klær.. Hvertfall min viltre sønn.. Så jeg kjøper helt vanlige enkle klær på sparkjøp til barnehage bruk og lekebruk.. Men jeg kjøper de for de er enkle og billige. Så kan jeg heller kjøpe litt finere og sånt på Hm, eller røff og tøff..
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2008 #7 Skrevet 22. juni 2008 Og sønnen min bryr seg ikke om hvor de kommer fra, heldigvis.. Det kommer vel ikke før tenårene håper jeg..
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2008 #8 Skrevet 22. juni 2008 At jeg liksom skal ha et problem? Sier mest om meg selv? Greit at dere lavstatusforeldre ikke ser litt dypere i tankegangen deres!! Men jeg støtter faktisk ikke kjøp av klær som er laget av underbetalte barnearbeidere på slavekontrakt! Jeg velger mine klær til ungene med omhu og hvis det sier noe om meg som forelder, så bør dere heller ta for dere deres egne meninger og kunnskapsløshet!! Hi.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2008 #10 Skrevet 22. juni 2008 at du kallerde som ikke er enig med dge i dette for lavstatusforeldre, sier jo faktisk litt om deg som forelder. sier litt om verdier du viderefører til barna dine;)
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2008 #11 Skrevet 22. juni 2008 De er ikke av så dårlig kvalitet! Passer fint her i huset, for barna vokser så fort at de rekker ikke å slite ut klærne før de er for små. Og jeg får råd til så mye annet, opplevelser og kos, som betyr mer for de små enn hva de er kledd i. Bare de ikke fryser eller har det ubehagelig, sier jeg.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2008 #13 Skrevet 22. juni 2008 Jeg blir nesten fornærmet,.. Er jeg lavstatus fordi jeg velger og kjøpe billige klær til ett barn som forbruker mye? Og jeg velger sparkjøp klær siden de er så billige, men allikavel greie? Vil heller bruke penger på mer viktige ting og lære sønnen min at klær ikke er status..
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2008 #14 Skrevet 22. juni 2008 Jeg kjøper ikke klær til meg selv eller barnet mitt på Sparkjøp. Mye av klærne der ser utrolig billige ut, og man ser med en gang at det er billigklær. Dette gjelder spesielt finklær, sko o.l. Bodyer, strømpebukser o.l kan vel se greit ut muligens. Jeg kjenner ei som kjøper endel klær til barna sine på Sparkjøp. Jeg ser at de ikke er noe kvalitet på. Er bare ikke noe fint!! Når man pynter seg så ser det ikke like bra ut er klærne ordentlig billige fordi det vises. Sko f.eks er ikke bra å kjøpe på Økonomisko, Sparkjøp o.l tror jeg. De er ofte veldig harde og dårlige. Barns føtter er i utvikling og trenger noe med mer kvalitet. Utedresser likeså. Blir litt dårlig når jeg ser 2-5 åringer som går med hendene rett ut i en tung og stiv vinterdress. Våte blir de fort også.Og med en glidelås som ikke kan tas helt opp fordi da gjør den vondt under haka!! Er ofte det på billige uteklær har jeg lagt merke til. Fordi jeg ser på flere merker til ulike priser, men faller ofte på det som er litt dyrere pga det rett og slett er bedre for barnet. Har aldri kjøpt noenklær på Sparkjøp eller Europris hverken til meg selv eller ungen. Jeg ser ikke ned på foreldre som handler der. Jeg skjønner bare ikke hvorfor de ønsker å se barna sine i slike klær.
♂ +♀=♂+ ♂+ ♀ Skrevet 22. juni 2008 #15 Skrevet 22. juni 2008 Jeg klarer ikke å ta innlegget ditt seriøst, HI. Jeg beklager, du får ikke noen diskusjon fra meg. I stedet får du en gratulasjon for at du er lur nok til å gjemme deg bak anonym-knappen, når du hevder ditt synspunkt.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2008 #16 Skrevet 22. juni 2008 Jeg er igrunn enig med deg jeg. Selv om barna ikke rekker å slite ut klærne er det viktig at de er gode å gå i. Og klær som ikke er slitt kan selges, gies videre eller brukes på yngre barn.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2008 #17 Skrevet 22. juni 2008 Det er jo forskjell på ytterklær og vanlige klær da! Jeg betaler lite for klær, men ytterklær og sko er veldig viktige at er i god kvalitet. Det betyr ikke nødvendigvis at de er veldig dyre, men man får det nok ikke på skarkjøp da.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2008 #18 Skrevet 22. juni 2008 Kjøper ikke mye klær på Spar kjøp, men har kjøpt ull undertøy til ungene der (Tom og Trine). Helt grei kvalitet spør du meg. Ellers har jeg kjøpt jogge bukse og genser der. Men ville ikke kjøpt dresser og sko der.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2008 #19 Skrevet 22. juni 2008 Jeg hevder mitt synspunkt akkurat som det passer meg!!!!! Jeg synes faktisk det er etisk umoralsk at slike billigjunkies som på død og pine skal grafse til seg alt som er billigst mulig uten å tenke på hva som ligger bak en pill råtten klesbransje!! At de sitter å skryter av at de har kjøpt ei stygg bukse eller varmedress uten riktig mål, lekk som faen og som får unga til å minne om en stappa pølse, gjør ikke saken bedre!!! Det er faktisk lavstatusfolk som handler på slike steder som Sparkjøp og jeg mener at jeg har min fulle rett til å se ned på de som støtter barn på slavekontrakter!! Hi.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2008 #22 Skrevet 22. juni 2008 For all del-folk må kjøpe klær der de vil, men for min del kan jeg si at jeg stort sett kjøper klær med god kvalitet. Det er synlige forskjeller i falming og elastisitet i klærne, og noen "billig"-klær ser ut som de er brukt hundrevis av ganger etter en vask, mens litt kvalitetsklær holder seg mye bedre.... og grunnen til at jeg foretrekker klær med kvalitet, er at jeg kommer til å bruke de om igjen da dette er mitt første barn, mens klær som er slitte og slappe er bare til å hive. Men dette er min mening! Liker dessuten å stæsje han opp i litt kule klær ;-) Kall meg shallow om du vil, men det driter jeg i!! Og spesielt uteklær liker jeg å ha god kvalitet på, og det samme med ullklær om vinteren.
hopplaaa har to guttetroll:) Skrevet 22. juni 2008 #23 Skrevet 22. juni 2008 Å herlighet, det var jo virkelig noe å bruke tid å tenke på.....ser ned på sånne som deg jeg. Se ....nå var jeg like barnslig som deg .
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2008 #24 Skrevet 22. juni 2008 Javel HI, du sier vi er lavstatus folk som kjøper klær på sparkjøp. Jeg og mannen min er begge leger, og DU(!) er den første som kaller oss lavstatus mennesker. Javel, da kan man diskutere om våre klesvalg gjør at vi har mindre staus enn deg!? -Må innrømme at du høres ikke spesielt smart ut selv som kaller andre mennesker for lavstatus folk på bakgrunn av hvilke klær de kjøper. Nei takker meg til billige barneklær så fort som barna vokser, og bruker heller pengene på laaaaaaaangt viktigere ting enn deg tydeligvis. Ps. Vi trenger ikke vise folk hva vi står for gjennom klærne til barna våre. Det klarer vi utmerket på egenhånd. Og JA -vi har god økonomi.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2008 #25 Skrevet 22. juni 2008 for å si det sånn sånne som deg hi er drittkjerringer!! du vet at de har ull klær på sparkjøp som er like bra som ullklær andre steder!! å vet du også hva skal jeg synke like dypt som deg å si jeg HATER KJERRINGER som tror de er best og vet alt!!! Din alt vitende KU!! for å si det sånn det finnes mangen der ute i NORGES land som ikke har økonomi til å kjøpe klær til barna sine på dyrebarnebutikker!! å vet du en ting til JEG kjøpte klær til dattern min på REFLEX å vet du HVORFOR? FOR de har 50% salg på nesten al!!! Nå er jeg like barnslig somdeg!!!! ha en strålende søndag!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå