Gå til innhold

Lufting av tanker her...

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ingen andre å støtte meg til enn familien, men føler meg så uansvarlig som bor hjemme!

Men her blir det så feil om jeg flytter ut, for mamma blir helt alene med lillesøss i et veldig stort hus.

Vi har hatt masse problemer og dilemmaer, og er vel en litt gammeldags familie som ofte sitter å snakker om alt med hverandre og er vell ganske knyttet til hverandre.

Trøster meg med at det var slik de gjorde det før i tiden da de bodde flere generasjoner under ett tak uten at det var unormalt...

Så det er vell mye av grunnen til at jeg enda ikke har flyttet ut, og fordi mamma omtrent nekter meg:)

Jeg er jo med å hjelper utrolig mye til i huset, og det er godt å føle at jeg på en måte blir trengt her også, og kommer jo til å betale for meg mens jeg bor her.

De vil til og med pusse opp to rom som ligger ved siden av hverandre og lage en dør mellom der slik at jeg har et rom og en stue.

Jeg er kjempeglad for at jeg får så mye støtte! Mamma og stefaren min er separerte, men har et fint forhold med tanke på lillesøss, og han ble også glad og ville hjelpe med å pusse opp...

Planen er å bo hjemme et år etter fødselen, men jeg kan ikke gå i lære der jeg har lærlingplass nå, for (jeg vet jeg er vanskelig nå) men- jeg ønsker at barnet mitt skal vokse opp i bygda her hvor jeg vokste opp og jeg kjenner alle og vet at barnehagen er en kjempefin plass.

Det er jo ikke urimeligt å ønske kun det beste for barnet.

Så lærlingplassen kan gå dukken, men jeg har ingen problemer med å få en her i bygda heller, tvert imot.

off.. Var litt godt å få lufta tankene...

Så etter det året, skal jeg få meg en leilighet, i allefall planen nå, men man vet aldri, veien blir til mens man går...

Men vet at eg må begynne å jobbe her, i bydga...

Kanskje fortsette på skole? Har alltid hatt lyst til å gå helse og sosial på barn og ungdom og jobbe i barnehage kanskje... Har jo alle almennfagene, så det blir bare halvt skole!

Jaja... Får ta tida til hjelp... :o

Flere som er i en sånn tenkesituasjon som dette? hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er heldig som har en slik familie som støtter deg, og som attpåtil vil ha deg og ditt kommende barn boende. Ingenting er vel så fint som når familien går godt sammen og kan hjelpe hverandre.

Mulighetene er mange for deg. Det finnes forskjellige støtteordninger for aleneforeldre, som det er skrevet om tidligere på disse sidene.

Tenk tanken på en høyere utdannelse mens du har mulighet til å motta de forskjellige støtteordningene. Det vil hjelpe for all fremtid med tanke på bedre økonomi.

Selv tok jeg høyskoleutdannelse, og har fått en god jobb og mye bedre økonomi.

Lykke til!

Skrevet

Ja, håper ting ordner seg:) Det blir liksom så mye... Er midt i billappen også, og sjefen har gitt meg veldig mye jobb nå, men rekner med å få sykemelding for det... Jeg er så dårlig, trøtt og på den jobben bærer du tungt...

Får ta tida til hjelp her i allefall... trenger mye tid nå føler jeg! Det skjer så mye fremover.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...