Gå til innhold

Samboer med en alkoholiker og to små barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann.

Jeg er ny her inne. Har to barn på 8 mnd og 2 år sammen og pappaen deres er alkoholiker. Vi har vært sammen i fem år og problemet har vært der hele tiden, men han har lange gode perioder og da håper selvfølgelig jeg at alt blir bedre... Men så går han på fylla igjen. Det er nok mange som synes jeg er naiv som tror at han skal skjerpe seg, men jeg er jo glad i han... Hadde jeg ikke vært det hadde saken vært enkel. Da hadde jeg pakket sakene mine og reist.

Når han har sine gode perioder er han verdens snilleste mann og pappa og han er utrolig flink med barna våre. Og da gjør det ekstra vondt når han igjen går på fylla.

Jeg skulle veldig gjerne likt å komme i kontakt med andre i samme situasjon som jeg kunne snakket med og delt erfaringer med... Dette er utrolig vanskelig og man kan føle seg utrolig alene mange ganger.

Håper noen kan gi meg en tilbakemelding.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet du; jeg har fulgt en unge som bodde i et hjem hvor far var alkoholiker. Og rådet jeg har til deg, er; flytt før ungene tar skade, eller barnevernet ber deg flytte/plasserer ungene i fosterhjem.......

Jeg må si jeg aldri, verken før eller etter, har sett et barn på 8 år (og andre aldre), som visste så mye om polvarer og som aldri hadde en koselig ferie, og som slet så mye psykisk, og satt ved middagsbordet uten å få ned en matbit fordi faren satt full og liksom morsom(i sine egne øyne)..... Moren var oppegående og drakk ikke i hele tatt..... men det var ikke nok for barnet.....

faren der var aldri voldelig eller kranglete i fylla, bare teit og drakk mye.... Barnevernet grep inn til slutt, og mora fikk ultimatumet; flytt med barnet eller så plasserer vi barnet i fosterhjem!

• 4 uker senere...
Skrevet

hei,mammaen til emma.

jeg bor også sammen med en mann med alkoholproblem,med 2 små barn..og det er jammen ikke lett.....

har du lyst å skrive litt med me?

• 3 måneder senere...
Skrevet

Du må sette deg ned og tenke godt gjennom om det er dette du vil. Orker du virkelig å ha det sånn resten av livet, med fare for at det blir verre?

Tipper han har masse unskyldninger for å drikke... og det er altid noe som må feires? selfølgelig med alkhol...

Jeg har hatt det sånn som deg, og ringte AA for å få litt info og gode råd om hvordan jeg kunne hjelpe han,

Svaret jeg fikk var : kom deg vekk, det blir neppe bedre.....

Lykke til. klem.

• 5 måneder senere...
Skrevet

Åh, ikke ta den med at "jeg er så glad i han", det blir bare patetisk. De du skal være glad i er barna dine, og det er IKKE å vise barna sine kjærlighet å la dem vokse opp med en alkoholisert far, tro meg, jeg vet hva jeg snakker om!

Flytt for Guds skyld ut, og er det noe som helt tak i denne mannen, skjerper han seg. Hvis ikke han gjør det, er det bedre for både deg og barna dine at du evt. finner en annen.

• 4 uker senere...
Skrevet

Man kan ikke stikke av fra ett problem! Eg synst dere er veldig nedvergenede mot henne nå.. Det er virkelig ikke lett...

Det du burde gjøre kjære deg :) Er å gi han ett ultimatum, enten avrusning eller så reiser eg og barna og du ser oss ikke igjen.. Det er utrolig tøft tro meg, eg og har rotet meg borti en alkoholiker, vi ble kjent når han var på avrusning faktisk, en fantastisk fyr uten like, ingen har vært så god mot meg, men når han slapp ut ble alt bare værre :S kompisene har ingen respekt, tenk å dra med kompisen på fylla for å feire at han har sluppet ut fra avrusning :o

Eg elsker han så utrolig mye, men har begrenset kontakten med han med tanke på min datter på 2 år, problemet er bare at eg selvfølgelig er blitt gravid med han og sliter veldig med det. For eg vett ikke om eg helt har lyst til å beholde barnet, men så er eg helt imot abort og da.. men for barnet sin del vil eg ikke at barnet ska vokse opp med en så ustabil pappa.. Eg vett han hadde blitt en kjempe snill far, men vil han klare å slutte å drikke ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...