Gå til innhold

Kan man få kS selv om man ikke har fødselsangst??

Anbefalte innlegg

Må jo innrømme at jeg ikke akkurat gleder meg til fødselen.... i den forbindelse lurer jeg litt på hva slags erfaringer folk her har når de har snakket med jordmor/lege om dette!?

Er det sånn at man må ha veldig gode grunner til å få ks?

Setter VELDIG pris på svar! :)

Fortsetter under...

Hei,

Jeg vet ikke, men tror at det kun kan innvilges innenfor en av de "gyldige" grunnene for KS hvorav fødselsangst er en av de.Jeg har selv fått innvilget KS pg fødselsangst, men det er jo et ganske vidt begrep da. Anbefaler deg å be jordmor om henvisning til " samtale om fødselsmetode" med legen på sykehuset du skal føde på, så kommer du rett til den personen som kan innvilge. Jeg anbefaler deg å ha gjort deg opp en mening før den samtalen, da du må regne med en god del spørsmål. Lykke til

Du skal ha veldig gode grunner for at du skal få ks har jeg inntrykk av. Det er en ganske stor og omfattende operasjon, og det beste for deg og babyen er nok å føde normalt.

Jeg får ks nå fordi ungen min er veldig stor, nærmere 5 kg... Men jeg hadde egentlig håpet jeg skulle føde så normalt som mulig og med minst mulig smertelindring. Men det blir ikke sånn denne gangen ihvertfall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...