Gå til innhold

til dere som har tvillinger..

SiljeMoor

Anbefalte innlegg

Skrevet

er nå i uke10 og magen er overranskende stor og rund..

dette er vår første, men å det jeg egentlig lurte på: fikk dere mage veldig fort? den hr liksom ordentlig formet seg på en måte!

skal ikke på UL før 20 august og er utrolig spent, har tvillinger på begge siden av familien og er sådd dette på meg selv også...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann :) Og gratulerer med graviditeten :)

Hvis du legger deg helt flatt på ryggen.... hvor høyt opp kjenner du livmora di da? Jeg, i uke 12 ca, kunne kjenne livmora nesten opp til navlen, men fikk ikke bekreftet tvillingsv.skap før ved ordinær ul i uke 18. Jordmor syntes jeg var stor i uke 12, men sendte meg ikke til tidlig ul.... Har du fått deg jordmortime/legetime? Kanskje du skulle fortelle vedr om at dere har tvillinger på begge sidene og be om en tidlig ul, slik at dere kan få bekreftet/avkreftet dette?

Pga at vi var på ul i uke 18 var det lenge usikkert om det kunne være tre stykker inni her, men det er "nesten" avkreftet nå.... (de er fortsatt ikke helt sikre). Er nå i uke 27 og de to jentene mine er blitt såpass store at de ikke helt sikkert kan si om det bare er to siden det kan gjemme seg en under. Men tror hvis det hadde vært tre ville jeg kjent mer liv og at jeg ville vært større....

Nå i uke 27 ligger livmora helt opp til mellomgulvet.

Ønsker deg lykke til og håper du får en avklaring på dette snarest :):)

Skrevet

Hei!

Gratulerer med graviditeten:)

Jeg er mamma til tvillinger som nå er 1 år. Jeg måtte ut å kjøpe mammabukser i uke 10:))))) Fikk mage veldig fort. Legen min sa at det trengte ikke å være tvillinger, det kunne bare være mye fostervann sa hun. Men på den ordinære ultralyden i uke 19 fikk vi det bekreftet. Vi ventet en jente og en gutt. Min samboer har tvillinger langt ut i slekta.

Lykke til videre i sv. skapet.

Skrevet

littt ny i dette, hvordan kjenner jeg livmoren?? har litt mage fra før men den er liksom ordentlig formet. nei har ikke fått noe legetimeor jeg skal til ultralyd 20 august..er det unormalt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...