Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

jeg fullammer min 3 uker gamle sønn og særlig utover dagen virker det som om han får litt mageknip etter han har spist. han raper som regel bare bittelitt og det samme med gulping..jeg kjenner han spenner seg når det kniper og han får ikke slappet av. er det noen som har noen gode råd til en nybakt førstegangsmor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo uansett hardt arbeid for en liten nyfødt en å få ut ting da. Det trenger ikke være noe du gjør galt i det hele tatt. Men det å ligge på magen var i hvertfall godt for gutten min da han strevde som værst med magen ... særlig hvis han fikk ligge på armen min eller oppå meg eller pappan. Du kan jo kanskje prøve det? En vennine fortalte at det hjalp med sirkelbevegelser i hoftene (vanskelig å forklare), men her hjalp det lite.

Skrevet

Hos oss funker det å la babyen ligge på underarmen vår på magen med hodet ved albuen. Det er også en fordel å gynge litt.

Babymassasje skal også hjelpe, men tror man bør gjøre det når babyen er blid og ikke har vondt i magen.

Skrevet

Det høres litt ut som jenta vår da hun var på den alderen. Hun rapte og gulpet nesten aldri, men hadde innimellom tydelig mageknip (men ikke så ille som hos kolikkbarn). Jeg sluttet med å spise en del matvarer som kan forårsake luft, nemlig løk, kålprodukter, sitrusfrukter, nøtter og rosiner/druer, og så begynte jeg å drikke ammete. Dette hjalp veldig bra hos oss. Jeg vet selvfølgelig ikke om jeg hadde trengt å slutte med alt, men det fungerte ihvertfall bra slik :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...