Gå til innhold

Er det mulig og plutselig bli så allergisk da??? =(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nesa renner og renner... Bare tyntflytende.. Renner når jeg bøyer meg fremover.. Øynene har vært knallrøde og ekle i hele dag.. Har nyser hele tiden.. Da mener jeg at jeg nyser minst 5 ganger i timen... =(

Sykepleieren ga meg noen tabletter som jeg skulle prøve i 4 dager.., og om jeg ble bedre skulle jeg høre med legen og sjekke for allergi.. Men kan allergi komme så kastet på meg da??

Fortsetter under...

Skrevet

Dytter jeg... Er det enkelt og greit og ta en test hos en lege?? Må ikke sende inn noe prøver eller noe??

Skrevet

Du må ta en test hos legen men den må sendes inn og du får ikke svar før etter noen dager eller et par uker.

Jeg er mye allergisk, men kan ha det helt fint, og plutselig reagere noe helt vanvittig selv om jeg har sittet på samme plass lenge. Så allergien kan kastes på deg ja.. :-)

Skrevet

Åhh.. Oki.. Kanskje jeg bare bestiller egene test da.. For jo bestilt allergitester på nett .. Så går jo kanskje fortere en hos legen da faktisk.. ;p

mennå har jeg jo ihvertfall fått de tablettene på jobben så får vi se om de hjelper.. Men skal allergi tabletter funke rimelig kjapt??

Skrevet

Allergi tabletter fungerer ikke så veldig bra hvis du tar dem etter at du har begynt å reagere.. De bør tas på morningen eller iallefall fast for å se om du da har bedring de dagene du tar dem. Har du allerede en skikkelig reaksjon, så er det litt for sent.

Allergitestene du kjøper på nettet kan du ikke sammenligne med de som blir utført i laboratoriet. De er ikke til å stole på i det hele tatt, og bør ikke brukes for å få en vurdering av allergi.

Skrevet

Jeg ble veldig alergisk mot bjørk og kryssalergier da jeg fikk mitt første barn.

Du får tatt testen hos legen. Det tar ca. 1 uke før du får svarene. Men du kan ikke ha tatt alergimedisin minst 1 uker før du tar testen ellers får de ikke riktige resultater.

Annonse

Skrevet

Nå er det jo sesong for gresspollen og i går på østlandet var det kraftig spredning av gresspollen, nordover er det bjørkepollen som kommer nå +gress. Så det kan jo være det du reagerer på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...