Anonym bruker Skrevet 21. juni 2008 #1 Skrevet 21. juni 2008 Hvor gjøres det? Hvor lang ventetid? Ulike former for operasjon/inngrep? Risiko? Noen som har fått utført dette eller som vet, som gidder å svare.. Hvor lenge etter operasjonen kan en evt tenke på å få barn??
Mamman til A&D Skrevet 21. juni 2008 #2 Skrevet 21. juni 2008 hei, jeg skulle vært opperert nå, men ble gravid.. du må ha en bmi på over 40 , eller 35 med store komplikasjoner.. som sykdom og slikt.. jeg bor i stavanger, og skal gjøre dette i haugesund, hvis ikke dette tilbudet kommer til stavanger mens jeg går gravid, noe jeg faktisk tror.. jeg skal ta en gastrik bypass, som er å skjære bort en del av magesekken, og snu tarmen, slik at næringsopptaket blir minimalt. det er alltid en risiko, men det er det uansett når du tar en narkose, uansett hvilken operasjon du skal ta.. det må gå 2 år etter en operasjon, før du kan bli gravid.. jeg synes det er like greit å være gravid før jeg tar en operasjon.. vil jo ikke ødelegge det flotte resultatet ;o) å ta en slik operasjon er ikke en quik fiks, på det å være overvektig.. og du vil nok aldri kunne spise normalt igjen.. men jeg vil heller leve slik, enn å ikke leve. snakk med din fastlege om det, og du kan også finne mye ut, bare ved å søke på gastrik bypas på internett.. på you toube, kan du til og med se en film av en operasjon.. håper dette var til hjelp.
pivi Skrevet 22. juni 2008 #3 Skrevet 22. juni 2008 Før en vurderer operasjon, søk på opphold på "slankefarm" har selv vært 14 uker på NIMI utenfor hønefoss noe som gjorde underverker for min helse. jeg har fått en fysikk som jeg aldri trodde jeg kunne få!! gikk ned mange kilo... jeg hadde en BMI på overkant av 46, nå ligger jeg under 40 å er nå gravid igjen med en helt annen motivasjon og fysikk enn forige gang... jeg har selv fått tilud om operasjoner men har takket nei siden det ikke er fedmelobotomi;-) for som jeg sa til legen som tilbudte meg det er jeg skikkelig tjukk i hue!! hehehe http://www.overvektige.no/ her er det litt info om alt event. linker. lykke til med valget om en skal eller ikke;-) Pernille
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå