satser & vesla Skrevet 21. juni 2008 #1 Skrevet 21. juni 2008 Hei Sist onsdag tok jeg tidlig UL i uke 7+4 og da så vi et hjerte som banket og alt så fint ut. I dag på uke 8+0 har jeg fått sterke hyppige mensmurringer og jeg blør hver gang jeg går på do. Det er brun og rødt blod med slim i. Smertene er verst. . . Jeg lurer på om noen av dere har opplevd det samme da dere mistet? Jeg er forberedt på det verste - men håper jo på det beste :-)
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 22. juni 2008 #2 Skrevet 22. juni 2008 Hmmm; Vanskelig å si. Jeg hadde ikke smerter da jeg mistet,jeg da... Men blødde mye og lenge. Har du veldig vondt? Det kan være en sa, eller det kan være noe annet,ikke evt noe gale heller. Ring legen din på mandag, men oppsøk/ring gjerne legevakt om det blir mye verre... *Klappe på* Håper det ordner seg for deg...
satser & vesla Skrevet 22. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 22. juni 2008 Hei Uglemamma, takk for at du svarte :-) Jeg snakket med legevakten i dag og fikk time for UL i morgen. Smertene er litt mindre og jeg blør kun ved toalettbesøk. Mørk blod med littegrann levret blod. Men, jeg håper og ber om at alt står bra til der inne :-) P.S: legen i telefonen sa at 1 av 5 gravide blør under svangerskap uten å miste. .
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 23. juni 2008 #4 Skrevet 23. juni 2008 Skulle bare mangle å svare. Det virker som om vi er veldig mange på sidene som har mstet før, likevel er veldig få her inne aktivt. Aner ikke hvorfor. Jeg skal også på sjekk på ul i morgen... Vet ikke om jeg har en ma el.l eller ikke. Lykke til med din ul! Håper alt er veldig fint og koselig inni magen din
satser & vesla Skrevet 23. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 23. juni 2008 Hvordan går det med deg Uglemamma:-) ? Håper at det gikk bra med deg. . . . Jeg ble undersøkt i dag og fikk ul - alt så bra ut. Jeg fikk se lille spiren, så en pitteliten morkake og hørte hjerte slå - fantatisk. Ble så lettet, men samtidig er jeg ennå litt tilbakeholden. Jeg blør masse forsatt og har mensvondt over hele magen og korsryggen. Føles som jeg har kraftig mens. Forrige gang jeg mistet hadde jeg null smerter, kun blødning. Rart hvordan kroppen fungerer. De på sykehuset sa at jeg kunne bare komme tilbake ved behov. Betryggende å vite. . Jeg håper bare at det slutter å verke og blø snart, da blir jeg roligere :-) Må bare si at det er godt med en slik forum her. Her kan man få ut tanker og følelser uten å føle at man stresser noen andre som ikke har opplevd å mistet (som 1 trimeste).
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 23. juni 2008 #6 Skrevet 23. juni 2008 Åååh, så godt å høre Deilig å se et hjerte og nurk... Jeg skal inn til ul om 1,5 timer nå,skal til å gjøre meg klar nå.... Gruer meg masse, men håper jo i det lengste. Håper virkelig de smertene dine går over. Sa de noe om hva det kunne være? De må jo ha hatt en idè? Jeg har litt dårlig samvittighet inne på 1.tri når vi diskuterer tegn og slikt, men nå har vi laget en egen tråd for oss som må vente på ul for å se om alt er i orden. Du var førstemann ut til ul, og det gikk jo faktisk bra, herlig å høre Jeg går til stadige private ultralyder, 1000 kr stykke, stoler ikke på fastlegen min i det hele tatt, Må se å skifte tror jeg slik at jeg tør gå dit.Har hatt sånn uflax med fastleger at du ikke vil tro det, er på tredjevalg nå og han virker nesten full til tider....Sukk. Men, dags for å komme seg innover til legen snart. Kryss fingre for meg
satser & vesla Skrevet 23. juni 2008 Forfatter #7 Skrevet 23. juni 2008 Jeg pleide å gå til ul hos en lege som tok i mot henvisning og hos han betalte jeg 320 kr for hver time. 1000 kr stk var virkelig dyrt. Jeg betalte ingenting for ul på sykehuset. Smertene er blitt verre og jeg sliter vannvittig med det (paracet virker ikke). Klarer ikke å ligge, sitte og stå. Må bare røre på meg. Legen kunne ikke svare hva det var. Jeg lurer på om jeg har mensen til tross for gravidteten (jeg har ekstreme menssmerter til vanlig). Men, jeg håper uansett nå som det har vært 3-4 dager med smerter og blødning at det går bra til tross for det :-) Tar en dag ad gangen. Nå er jeg spent om alt er vel med spiren din. . .
satser & vesla Skrevet 23. juni 2008 Forfatter #8 Skrevet 23. juni 2008 Hei. I dag fikk jeg sikkelig riersmerter og jeg mistet igjen. Det var virkelig trist. Jeg satser på å prøve igjen så snart syklusen er i orden. Har hørt at man blir lettere gravid etter sa. Jeg skal til Ul i morgen for å se om jeg trenger utskrapning.
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 23. juni 2008 #9 Skrevet 23. juni 2008 Uff, vi har en elendig St Hans,vi to.... Jeg fikk dårlig nytt også. Har mistet på nytt jeg også nå... Dvs, kroppen tror den er gravid, men da med tom fostersekk. Grrrrrr...Er så trist og har vært på KK og fått piller for å sette i gang det den idiotiske kroppen min ikke har skjønt at den burde...Skal bruke St Hans til å blø ut det jeg har. Forrige gang brukte jeg Julaften. Knakende festlig det her....Sukk. Men,legen min skal sette meg på noen piller med ditt og datt for å få ting i orden til neste gang...Hvis jeg tør prøve igjen. IKKE vent til syklusen er i orden igjen. Jeg spurte legen min om det i dag. Han har jobbet lenge på KK og er veldig flink og oppegående. Han sa at jeg ikke trengte å vente til neste menstruasjon med å prøve videre, det var bare noe som hengte igjen fra gammelt av. For at de skulle kunne sette termin lettere. Han sa det ikke kunne forsvares medisinsk ,den vente til syklus-påstanden. Lykke til,vennen. Veldig trist at det gikk som det gikk. *Klappe på* ...Håper vi sees her inne snart begge to...
satser & vesla Skrevet 23. juni 2008 Forfatter #10 Skrevet 23. juni 2008 Åååå da har vi vært like uheldig begge to, snufs! Det blir vanskelig for meg å gjøre det før mensen, jeg tar AIH (inseminering). Ikke lett å finne eggeløsning da når man ikke ha mens å forholde seg til. Dessuten skal jeg ta pergotime . . . Men, jeg KRYSSER fingrene for at det klaffer for deg ganske snart :-D Trøsteklemmmer sendes
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 23. juni 2008 #11 Skrevet 23. juni 2008 Aha, sånn å forstå Da kan du heller få lov til å vente til etter mens. Siiiden du insisterer. Sender deg trøsteklemmer tilbake, dette skal vi få til begge to. bare ikke denne gangen. *klapper litt mer på*
satser & vesla Skrevet 23. juni 2008 Forfatter #12 Skrevet 23. juni 2008 He he takk :-) Må bare smøre meg med tålmodighet. Jeg håper inderlig at jeg slipper utskrapning i morgen. . . gonattaklem
ny vår og nytt håp Skrevet 24. juni 2008 #13 Skrevet 24. juni 2008 det var veldig leit å lese at dere begge hadde mistet på nytt...deg satser har jeg ikke sett så mye her, men uglemammaen har jeg lest mye fra, og tror du har vært med å trøste meg også noen ganger.. deg hadde jeg vært sikker på at alt nå hadde gått bra med, og hadde deg som et lite drahåp om at jeg også skulle lykkes på neste runde... Men leste her at du skrev om tom fostersekk? I alle dager, går det også ant? er det det samme som dyr har innbilt svangerskap? Jeg har ikke vært så flink som mange av de andre her inne har vært å målt HCG med blodprøver etter at jeg mista 4.mai. jeg har heller ikke tatt noen svangerskapstest, for å se om den har blitt negativ. Derfor har jeg heller ingenting å måle meg etter..Men jeg har for to uker siden mista melkeproduksjon som kom veldig sterkt etter MA'en, og tror jeg muligens har eggløsning nå... Men syns kroppen min bare har svelt ut de siste ukene. Den har ikke gått sammen etter gravidteten, selv om jeg trener så godt som jeg kan, og spiser sundt. Kanskje jeg er uheldig som deg å også har innbilt svangerskap?? Håper vi er mange som klarer oss i neste forsøk igjen.... Og uglemamma, med det tredje må det skje!
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 25. juni 2008 #14 Skrevet 25. juni 2008 Hei... Sorry for å ødelegge drahjelpen Trodde og ville jo også at alt skulle være i orden. Ble mildt sagt paff når det ikke var det. Tør jo nesten ikke prøve mer, men skal skal skal få det til....Du også...Tenk for en drøm å kunne vinke til deg og en del av de andre uheldige her nå om,si, noen måneder...Hvor vi kunne følge hverandre... Helt fram. Sukk... Ang tom fostersekk så er det vel en mellomting mellom innbildt svangerskap og ma tror jeg.... Jeg var gravid,- hadde embryo, men det sluttet å utvikle seg for mange uker siden...Siden kroppen min tydeligvis er usedvanlig dum og intetanende, så skjønte ikke den tegningen og fortsatt å fortelle meg at jeg var gravid... Først ul trodde jeg at jeg var rundt 7 uker, ble satt tilbake to, altså 5 uker på vei siden han ikke kunne se noe inni der bortsett fra fostervegg eller hva det nå heter...I går var visst fostersekken samme størrelse fremdeles, ingen mer utvikling, og det var fortsatt tomt inni der... Så tilsammen trodde vel kroppen min at jeg var rundt 9 uker på vei... Tenk,alt er på plass...Morkake, fostersekk etc etc... Det bare mangler det helt vesentlige...Et embryo. Utrolig kjipt å føle seg så forrådt av egen kropp. Menmen, på en måte greit at skulle jeg først miste igjen,så mistet jeg på to forskjellige måter... Da føler jeg at de begge var mer tilfeldige og basert på uflaks...Om jeg kan si det slik...Ergo kanskje større sjans for at ting kan gå greit neste gang forhåpentligvis... Siden jeg hadde foster som sluttet å utvikle seg uten å komme ut,- så var det en slags ma,- og siden kroppen fortsatte å være gravid og fostersekken vokste videre så var det jo litt innbildt svangerskap...Det hadde et term, skal vi seee......Blighted Ovum het det. Vi skal klare det igjen...Og, legen ba meg blåse en lang i om ikke mensen var på plass før vi begynte påan igjen...Termin skulle vi alltids klare å sette om lykken kom med en gang nemlig. Det var litt rørende, han var virkelig sååå lei seg på mine vegne at jeg begynte å gråte og ba ham ikke si mer.... Han skal sende meg resept på noen greier etter blødningene har stanset. For å gi meg prima gravide-forhold til neste gang... Fikk jo piller i går for å få ut det som var der...De funket de, og såvidt jeg tror,- så kom alt ut som trengte å komme ut , i morges... Herre jøje. Snakk om ikke å gidde å komme litt etter litt... Bonk, here you go... Dett var dett. Nå blør jeg som på 4 dags mens... Tror jeg slipper 14 dager denne gangen... Nå skal jeg holde munn og gå i seng.... Det ble litt langt og grafisk, men trøster meg med at dere som leser her inne tross alt har vært der før... Vi skal klare å vinke til hverandre igjen om litt... Pokker heller
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 25. juni 2008 #15 Skrevet 25. juni 2008 Det hjelper forresten helt utrolig godt å ha lillejenten min løpende rundt her. Et 20 måneders vidunder som tar de fleste av de kjipe tankene og vender dem til smil.
ny vår og nytt håp Skrevet 25. juni 2008 #16 Skrevet 25. juni 2008 oja, ser det er flere enn meg som blir sittende på denne siden natterstid;) Jeg sniker meg inn her når unger har lagt seg og huset er tømt for folk på besøk og kjæresten er opptatt med andre ting eller sover... Syns dette er en veldig fin plass å få ut tanker og få innspill fra. Man vil ikke sitte å prate for mye om det med folk som selv ikke har opplevd dette... Du er utrolig positiv uglemamma.. som klarer å se det positive i at du har mistet på to forskjellige måter! Men det er vell en mors overlevelseinstinkt som passer på at vi holder oss positive for det meste. En løsning kommer nok. Og du, som du skrev til "satser", det er færre som mister to enn en gang, ja da må du tenke at det er enda færre som mister tre gang..
satser & vesla Skrevet 25. juni 2008 Forfatter #17 Skrevet 25. juni 2008 Hei. Tittet innom her for å se om det var noe ord etter "samtalen" mellom meg og uglemamma. Først vil jeg si at jeg er ny her, jeg oppdaget forumet her tilfeldig en dag da jeg så gjennom alle forumene for å se om det var noe for oss som hadde mistet. Ville jo ikke uroe de på første trimeste. Så godt det er med en slik forum der vi kan prat åpent om det vi opplever og føler. Jeg har mistet to ganger, en gang i uke 5 og den siste i uke 8. Er forsatt otpimist og skal prøve igjen. Sitter i dag hjemme med mage -og korsryggsmerter. Jeg tror at det meste er ut av livmoren nå. Blør veldig lite i dag. Jeg har bestilt time til akupunktur i morgen for å få syklusen på normal vei igjen. Jeg syntes det var tungt dag i går, men føler meg mye bedre i dag. Hvordan er det med deg i dag uglemamma? Klemmer
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 25. juni 2008 #18 Skrevet 25. juni 2008 Jeg er ok i dag...Blør heller lite (i forhold til tirsdag ihvertfall)... Tror jeg er i et følelsesmessig vakum. En ulykke kommer skjelden alene og i dag avlivet vi hunden min gjennom 16 år. Jeg fikk henne to mnd etter at jeg flyttet ut som 18 åring og hadde henne helt til Isa ble gammel nok til å krype etter henne...Da flyttet hun opp til mamma og har bodd der i litt over ett år...I dag var det slutt, hun var blitt gjenhentet av alderen...16 år, ikke noe å skimse av det... Mamma ville vente litt siden dette skjedde, men jeg fortalte henne at jeg ikke kunne komme så må lenger ned i humør,så det var bare å pøse på. Tomt i hodet nå... Fysisk ingen vondter, har ikke tatt en halv smertestillende engang...Men mistenker at jeg kanskje går på en smell emosjonelt om litt. Forrige gang kom veggen godt over en måned etter at jeg mistet... Klarer ikke å ta det innover meg akkurat nå tror jeg... Hvis jeg stort sett er ferdig med blødning på mandag skal jeg inn i skogen og bo i tre-telt/skur/hule Og bli der en uke på laiv rollespill. Gleder meg til å unslippe meg selv litt. Håper jeg ikke dør av å være borte fra Isa en uke... Får litt panikk bare ved tanken på ikke å se henne en uke, men hun er så mammadalt nå at jeg tror det er greit for henne å rive seg litt løs... Men, ja... Magen ja... Positiv...Jeg føler at jeg svartmaler alt,jeg da...kremt... Bare prøver å se litt lysere på det om mulig. Jeg aner jo ikke om måten man mister på har noe å si...Jeg kan jo kanskje bomme totalt.... At abort er abort.... Skal ihvertfall ikke vente lenge før vi prøver videre...Er jo 34 og føler at jeg ikke har tid til dette tullet her...sukk...
satser & vesla Skrevet 25. juni 2008 Forfatter #19 Skrevet 25. juni 2008 Det er lov å deppe og krype inn til seg selv for en godt stund. Det er jo traumatisk å miste spiren som man sterkt ønsket seg. Uff, å avlive sin kjæledyr er ikke noe særlig. Jeg avlivet hunden min gjennom 11 år for 2 år siden, sorgen varte kjempelenge. Jeg tenker mye på henne fremdeles. Så jeg skjønner godt at du depper. Mye som skjer på en gang. Jeg var forresten rask med å skaffe meg ny hund eog hun er så gooooo å ha for tiden :-) I dag prøvde jeg å gå skogstur med henne og det gikk greit når jeg gikk rolig på flatt terreng :-) Det pøsregnet sikkelig i dag og det passet fint til humøret mitt. Det gjorde ekstra godt å komme hjem og skifte til tørre klær. Ta vare på deg selv og det er viktig at lille Isa har en mamma som har det bra med seg selv. Så det er ikke en egoistisk tanke å pleie for seg selv for en kort stund - så lenge barnet har det bra :-) Trøsteklemmmer sendes
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 26. juni 2008 #20 Skrevet 26. juni 2008 Fine du takk...Det går seg til etterhvert dette her. Men tar en kjæledyrpause nå til vi bor et annet sted tror jeg...Og til Isa har blitt litt større Klarer ikke tenke på det i dag ihvertfall.... Hmmm...Er det slik at vi ikke bør løfte tungt og stresse litt på en stund? Har en del utstyr som skal være med ut i skogen,lurer på om jeg må få andre til å hjelpe meg bære... Urk, all timing på alt er helt på bærtur...Knurr.... Har gått opp for meg at hunden er borte... Litt ihvertfall .trist
satser & vesla Skrevet 26. juni 2008 Forfatter #21 Skrevet 26. juni 2008 Heia Ja det blir heldigvis bedre med tid og stunder. Jeg fikk beskjed om at jeg ikke må løfte tungt iallefall på ei uke. Heller ikke bade, ha samleie og ikke bruke tampong - det er for å unngå å få infeksjon. Nå har blødningen minket og jeg er i mye bedre form :-) Nyt stillheten i skogen. Goklems
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå